شیراز؛

اعطاء تسهیلات به خانه های روستایی کشور

‌سالیانه 200 هزار فقره تسهیلات برای نوسازی خانه های فرسوده روستایی اختصاص می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در شهرستان مرودشت فارس با اشاره به وقوع بلایای طبیعی گفت: پارسال 4 هزار قرار داد با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات نوسازی واحد های روستایی امضاء شده است.

سهرابی  با بیان اینکه در هر هفته  600 قرارداد برای  نوسازی خانه های  روستایی با بانک های عامل و دریافت تسهیلات امضاء می شود، افزود: امید است، بانک ها دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند که باید دستگاه ها و مسئولان محلی هماهنگی های لازم برای راهنمایی روستاییان انجام دهند.

وی در مراسم افتتاح واحد مقاوم سازی شده در روستای قاسم آباد رامجرد مرودشت بیان کرد: در حال حاضر از 2 میلیون و 100 هزار مسکن 5 میلیون و 400  خانه روستایی فرسوده موجود در کشور باز سازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور اولویت اصلی بنیاد مسکن در محرومیت زدایی و کاهش حوادث غیر مترقبه را بازسازی بافت های روستایی دانست و تصریح کرد: 40 درصد واحدهای روستایی در کشور مقاوم  سازی شده که این اقدامات  باعث کاهش خسارت در روستا های آسیب دیده می شود.
 
وی ادامه داد: براساس برنامه ششم تا پایان برنامه سالانه 200 هزار واحد در کشور  بازسازی  و تا سال 1405 حدود 75 درصد واحد مسکونی روستایی در کشور  مقاوم سازی می شوند.

سهرابی اظهار کرد: به طور سنتی درکنار هر واحد مسکن روستایی یک واحد دامی نیز در برخی از مناطق روستایی مستقر است و بر اساس  امضاء تفاهم نامه بین معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن واحد های  دامی روستایی همراه با واحد مسکونی  بازسازی می‌شوند.

وی همچنین در بازدید از واحد های ساخته  شده خانوار های دارای 2عضو معلول در شهرستان مرودشت اضافه کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی خانوار های دارای دو معلول 360 تا 380 میلیون ریال  اعتبار اختصاص می یابد که نرخ سود تسهیلات برای این خانوارها 5 درصد تعیین شده است.

سهرابی  گفت: برای ساخت واحد های مسکونی در کشور 180 میلیون ریال کمک بلاعوض به  خانوار هایی که دارای 2 عضو معلول هستند پرداخت و بین 180 تا 200 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی به آنان اختصاص می یابد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار