چگونه بی‌مسئولیتی گارد ساحلی ایتالیا در سال 2013 مدیترانه را قبرستان مهاجران کرد؟

افشای یک فایل صوتی نشان می‌دهد بی توجهی گارد ساحلی ایتالیا به تماس تلفنی پناهجویان در سال 2013 به غرق شدن آن‌ها در مدیترانه منجر شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانسهل‌انگاری گاردهای ساحلی ایتالیا مدیترانه را قبرستان مهاجران کردبه نقل از ایندیپندنت، یک روزنامه ایتالیایی به تماس‌های تلفنی ضبط شده‌ای دست یافته که نشان می‌دهد گارد ساحلی ایتالیا در سال 2013 اجازه داد ده‌ها پناهجو در دریای مدیترانه غرق شوند.

در این فایل صوتی شخصی از درون قایق شکسته‌ای که حامل پناهجویان است با گارد ساحلی ایتالیا تماس می‌گیرد و از آنها درخواست کمک می‌کند ولی آنها به جای کمک‌رسانی به او می‌گویند با گارد ساحلی جمهوری «مالت» واقع در دریای مدیترانه تماس بگیرد.

بر اساس مستندات به دست آمده، زمانیکه آب شروع به ورود به قایق کرد، پناهجویان در آب‌های تحت تسلط مالت بودند، اما فاصله آنها تا مالت 118 مایل و تا جزیره «لامپدوسا» ایتالیا تنها 61 مایل بود.

در این تماس ضبط شده که از سوی روزنامه «لسپرسو» منتشر شده یک دکتر سوری از درون قایق با گارد ساحلی ایتالیا تماس می‌گیرد و می‌گوید آب در حال ورود به قایق است. او در این فایل صوتی بارها تکرار می‌کند: «لطفاً عجله کنید، قایق در حال غرق شدن است».

اما وقتی این دکتر سوری بار دیگر تماس می‌گیرد تا از اعزام کمک مطمئن شود به او گفته می‌شود با گارد ساحلی «مالت» تماس بگیرد.

این در حالیست که به گفته مقامات مالت، قایق گشت‌زنی ایتالیا در لحظه وقوع حادثه به موقعیت پناهجویان به مراتب نزدیک‌تر از قایق‌های گشت‌زنی این کشور بود.

5 ساعت پس از نخستین تماس تلفنی دکتر سوری قایق حامل پناهجویان واژگون شد و بیش از 260 نفر (شامل 60 کودک) در دریای مدیترانه افتادند.

در این حادثه، دست‌کم 34 نفر جان باختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینا برای جون مردم ارزش قائل نیستن.
فقط خودشونو آدم میدونن.
آخرین اخبار