نگاهی به عملکرد تیم ملی هندبال ساحلی / تکرار عناوین گذشته یا تاریخ سازی

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در حالی فردا نخستین بازی خود را برگزار می کند که شرایط آماده سازی خوبی نداشته است .

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ششمین دوره رقابت های هندبال ساحلی آسیا از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در پاتایا تایلند پیگیری می شود که تیم ملی ایران در این رقابت ها با ویتنام، تایلند، افغانستان و امارات متحده عربی هم گروه است. در دیگر گروه نیز قطر، عمان، چین تایپه و ازبکستان با هم رقابت خواهند پرداخت.
 
سه تیم اول این رقابت ها جواز حضور در مسابقات هندبال ساحلی جهان که در سال ۲۰۱۸ در سوچی روسیه برگزار می شود را کسب می‌کنند.

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان که برای حضور در مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا راهی پاتایا تایلند شده است و امروز نخستین دیدار خود را در ششمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا ، در مقابل تیم ملی هندبال افغانستان برگزار می کند. 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان که پنجمین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کند در حالی راهی این مسابقات شده است که شرایط آماده سازی مطلوب را نداشته است . با این حال ایران شانس آ ن را دارد تا سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند. 


//شب کار شود//نگاهی به عملکرد تیم ملی هندبال ساحلی / تکرار عناوین گذشته  یا تاریخ سازی


نگاهی به عملکرد تیم ملی هندبال ساحلی 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان تاکنون در چهار دوره این مسابقات شرکت کرده است که حاصل آن یک عنوان نایب قهرمانی  ، یک عنوان چهارمی و دو عنوان پنجمی بوده است. 

2004 عمان 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان موفق شد در نخستین دوره رقابت های قهرمانی هندبال ساحلی آسیا که به میزبانی عمان برگزار شد  عنوان چهارمی را کسب کند. ملی پوشان کشورمان در این دوره از مسابقات موفق شدند با صعود از مرحله گروهی به جمع 4 تیم برتر راه یابند اما در ادامه کار موفق نبودند و با قبول شکست در مرحله نیمه نهایی و قبول شکست در مقابل پاکستان در رده بندی مسابقات به عنوان چهارمی بسنده کردند. تیم های عمان ، بحرین و پاکستان در این رقابت ها به عنوان های اول تا سوم دست یافتند. 


2007 ایران 

دومین دوره رقابت های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا در سال 2007 با  نخستین میزبانی کشورمان در شهر بندر عباس همراه بود. تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در این دوره از رقابت ها موفق شد با استفاده از شرایط میزبانی تا فینال بازی ها پیش برود اما در انتها موفق نبود و باز هم با قبول شکست در مقابل پاکستان به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد . در این دوره از رقابت ها تیم های پاکستان ، ایران و ژاپن عناوین اول تا سوم را به دست اوردند. تیم ملی کشورمان اگرچه نتوانست در این مسابقات به عنوان قهرمانی برسد اما توانست  برای اولین و آخرین بار سهمیه مسابقات جهانی 2008 را کسب کند . 

2008 اسپانیا ( مسابقات قهرمانی جهان ) 
تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان موفق شد با کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2007 تنها حضورش در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2008 را تجربه کند. 
تنها حضور ایران در این رقابت ها هم نتایج جالبی را در پی ند اشت و تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان به عنوان بهتر از یازدهمی از میان دوازده تیم دست پیدا نکرد 

 
2011 عمان 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در سومین دوره رقابت های قهرمانی هندبال ساحلی آسیا نتوانست مانند دو دوره گذشته به جمع 4 تیم برتر راه یابد و در نهایت به عنوان پنجمی رقابت ها بسنده کرد . در این سال ها تیم های قطر ، عمان و کویت موفق به کسب عناوین اول تا سوم این رقابت ها شدند. 

2013 هنگ کنگ 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در سال 2013 نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند . در همین سال تیم های قطر ، عمان و تایلند به عناوین اول تا سوم دست یافتند. 

2015 عمان 

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان پس از ان که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 شرکت نکرد بار دیگر و در سومین میزبانی عمانی ها راهی این کشور شد. تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت ها هم نتوانست موفقیتی به دست بیاورد و به جمع 4  تیم برتر راه یابد و به عنوان پنجمی بسنده کرد . در این سال تیم های قطر ، عمان و بحرین به مقام های اول تا سوم دست یافتند. 


تکرار عناوین گذشته و یا تاریخ سازی ؟

هندبال به طور قطع در کشور ما سابقه بیشتری نسبت به کشور های اطراف دارد با این حال در سال های گذشته این کشور های حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما بودند که در این رشته پیشرفت های زیادی داشته اند.

درمیان تیم های آسیایی در قاره کهن تیم قطر با ۳ طلا بهترین تیم ساحلی است. عمان یک طلا و سه نقره و پاکستان یک طلا و یک نقره رده های بعدی را دارند. قطری ها به حدی در این رشته رشد داشته اند که در دوره قبل مسابقات جهانی در رده سوم جهان تکیه زده است. این در حالی است که قطر در دو دوره نخست رقابت های قهرمانی آسیا عنوانی کسب نکردند !

هندبال ساحلی ایران حتی در سابقه رده نوجوانان و جوانان نیز در آسیا توفیقی به دست نیاورد .  مسابقات هندبال نوجوانان آسیا سال ۲۰۱۶ در تایلند برگزار شد و ایران در این رقابتها که جنبه انتخابی المپیک ۲۰۱۸ و قهرمانی جهان را داشت بعد از کشورهای تایلند ، چین تایپه و پاکستان چهارم شد تا ساحلی بازان در این بخش نیز موفقیتی به دست نیاورند.

تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان حالا شرایط خوبی ندارد آن ها بدون برگزاری دیدار تدارکاتی و اردو های سطح بالا راهی پاتایا شده اند تا پنجمین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا را تجربه کنند. بسیاری بر این باور هستند که تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت  ها هم با توجه به شرایطی که داشته است مانند دوره های گذشته نتواند عنوانی کسب کند و از گروهش صعود کند. با این حال قرعه خوب ابران در مرحله گروهی و حضور در کنار تیم هایی چون امارات متحده عربی که نخستین حضور خود در این رقابت ها را جربه می کند و یا ویتنام ، افغانستان و تایلند می تواند نوید حضور در جمع 4 تیم برتر را را بدهد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار