کرمانشاه؛

کاهش آمار طلاق با اجرای طرح ثبت الکترونیکی

اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق که در مشهد مقدس راه اندازی شده موجب کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به مراجع قضایی و کاهش ۱ / ۸ درصدی آمار طلاق شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس سازمان بهزستی کشور گفت: اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق که در مشهد مقدس راه اندازی شده موجب کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به مراجع قضایی و کاهش ۱ / ۸ درصدی آمار طلاق شده است.

 انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور درجلسه شورای اداری سنقرو کلیایی با بیان اینکه این طرح در ۱۱ استان دیگر از جمله کرمانشاه در حال اجراست گفت: این طلاق‌ها که نتیجه تصمیم غیر منطقی زوجین است پس ازثبت در سامانه الکترونیکی طلاق سازمان بهزیستی، توسط کارشناسان مورد بررسی و رفع مشکل قرار خواهد گرفت.

وی از راه اندازی و توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهرستان کشوراز جمله سنقرو کلیایی خبر داد و گفت: این اورژانس با حضور در محلات آسیب پذیر شهر نسبت به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی اقدام می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از این پس کودکان در مهد‌های کودک روستاهای سنقرو کلیایی روزانه از یک وعده غذای گرم برخوردار خواهند شد.

راه اندازی مرکز فیزیو تراپی و کاردرمانی و شنوایی سنجی و کمکهای تامین جهیزیه، کمک به بیماران خاص و... از دیگر مساعدت‌های سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به سنقر و کلیایی بود.

فرماندار سنقرو کلیایی هم در ادامه افزود: این شهرستان که فاقد زیر ساخت‌های قوی در بحث ترانزیت می‌باشد، اثرات منفی در حوزه‌های مختلف وکاهش درآمد سرانه و محرومیتهایی را به همراه داشته است.

یاورمحمدی گفت: از طرفی سنقرو کلیایی از ظرفیت فرهنگی برجسته با تقدیم ۴۱۷ شهید به انقلاب اسلامی، اقتصادی پویا و مردمی پرتلاش برخوردار است و برای توسعه شهرستان برنامه‌ای تحت عنوان برنامه ۳ ساله تدوین شده است.

وی از ارائه خدماتی از قبیل: ساخت و مناسب سازی مسکن، پرداخت حق پرستاری، کمک هزینه جهیزیه و ودیعه و لوازم ضروری مسکن و دیگر خدمات اجتماعی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این خدمات کافی نیست و شهرستان نیاز به خدمات بیشتری برای کمک به بیش از یک هزار معلول را دارد.

فرماندار سنقرو کلیایی کمک به مستمری بگیران و افزایش ۳ برابری یارانه آنها، راه اندازی خدمات اورژانس اجتماعی برای کمک به افراد و خانواده‌های در معرض خطرات آسیب‌های اجتماعی را از خدمات قابل توجه دولت بر شمرد.

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس نیز طلاق و اعتیاد را دو مشکل عمده شهرستان در حوزه اجتماعی برشمرد و اورژانس اجتماعی را برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و خواستار جذب امکانات و تجهیزات و ارائه خدمات بیشتر به افراد آسیب پذیر جامعه خواستارشد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار