گیلان؛

بررسی راهکارهای حل مشکلات صنعت آب و برق

راهکارهای حل مشکلات صنعت آب و برق در نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیران آب و برق استان و با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت آب کشور بررسی شد.

بررسی راهکارهای حل مشکلات صنعت آب و برقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛   رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست گفت: تخصیص بودجه کافی برای حفظ  و توسعه شبکه های آبرسانی و برق رسانی ضروری است.
 
اسدالله عباسی افزود: نظر به اینکه پارسال بودجه کافی به این دو مقوله مهم تخصیص پیدا نکرد، یافتن راهکارهای لازم برای تخصیص کامل بودجه سال 96 از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه های انتقال آب در گیلان گفت: نوسازی و تجهیز این شبکه ها از اولویت های نخست برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفت آب است.
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همچنین به ساخت سدهای لاستیکی و خاکی اشاره و اعلام کرد: ساخت 10 سد لاستیکی و 2 سد مخزنی شفارود و پلرود در گیلان از مهمترین راهکارهای تامین آب کشاورزی و  آشامیدنی است که برخورداری به موقع از منابع و اعتبارات ملی می تواند در سرعت بخشیدن ساخت این سدها تاثیرگذار باشد.
 
عباسی افزود: فرسودگی شبکه انتقال برق و به ویژه ضعف و نوسان برق در مناطق و شهرهای مختلف نیز نیاز به بازسازی و باز مهندسی این شبکه ها را بیش از پیش می کند.
 
وی در پایان با اشاره به دستورات اکید وزیر نیرو به معاونان و مدیران این وزارتخانه درباره حل مشکلات عدیده گیلان در عرصه آب و برق تصریح کرد: سرعت دادن به ساخت سدهای لاستیکی، رفع نواقص و فرسودگی های شبکه های آبرسانی و برق رسانی، برخورداری بیشتر از منابع ملی و تخصیص به موقع اعتبارات مصوب در لایحه بودجه از مهمترین راهکارهای حل مشکلات است.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.