علت گوش درد کودکان چیست؟ + راههای خارج کردن اجسام خارجی از گوش

شایعترین اجسام خارجی که از گوش کودکان خارج می‌کنند اشیاء کوچک مانند مهره‌ها و دانه‌های ریزی هستند که یا خود کودک یا همبازی وی آنرا به داخل گوش فرو کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کمتر اتفاق می‌افتد که حشرات کوچک به داخل گوش وارد شوند و یا در آن بدام بیافتند.
 
آیا خطرناک است؟
 
هرگونه شیء خارجی در گوش که به آسانی خارج نشود باید خطرناک تلقی گردد زیرا ممکن است موجب عفونت مجرای خارجی، یا ورم گوش خارجی، شود و یا به پرده صماخ آسیب رساند.
 
ابتدا چه کار باید بکنید؟
 
 ۱ - اگر شیء کوچک و نرم باشد آنرا با یک موچین خارج سازید. اگر احساس می‌کنید گرفتن آن موجب مجروح شدن اطراف گوش میشود دست به آن نزنید و فوراً به دکتر مراجعه نمائید.
 
 ۲ - اگر جسم خارجی یک حشره باشد کودک خود را به بغل بخوابانید بطوری که گوش آسیب دیده وی در معرض دست شما و رو به بالا باشد و آب گرم در داخل آن بریزید. با این کار حشره در آب شناور میشود و بیرون می‌آید.. ۱
 
آیا مشورت با دکتر لازم است؟
 
اگر شیء بیرون نیاید و کودک احساس درد و حساس بودن کند فوراً به دکتر مراجعه کنید.
 
دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
 
دکتر بعد از معاینه مجرای گوش خارجی شیء را بیرون آورده و آسیبهای احتمالی به پوست یا عفونتهای ایجاد شده بر اثر شیء خارجی را مداوا می‌کند.

 
شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟

 
اجازه ندهید که کودک کمتر از چهار سال با اشیاء کوچکی که قابل گذاشتن در بینی، گوش و یا دهان است و امکان خفگی نیز دارد بازی کند.
 
 ۱ - البته در صورتیکه کودکتان سابقه پارگی پرده گوش دارد ویا اگر به دلیلی از سالم بودن پرده صماخ مطمئن نیستند (مثلاً در مواردی که سابقه خروج چرک از گوش وجود دارد) از این روش استفاده نکنید در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.
 
 منبع: بیتوته
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار