آبزرور: نگرانی از ظهور فاشیسم جدید در فرانسه، سبب پیشتازی مکرون شده است

ویژه نامه آبزرور انگلیس، علت پیشتازی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را نگرانی از ظهور فاشیسم عنوان کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویژه نامه آبزرور در مطلبی در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نوشت نگرانی از فاشیسمی جدید سبب شده امانوئل مکرون به نسبت رقیب خود "مارین لوپن"، نامزد حزب جبهه ملی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز باشد.

این روزنامه به نقل از یک تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور راست افراطی نقل می کند که گفته است: انتخاب در دور دوم انتخابات، انتخاب تمدن است و نه گزینش دو برنامه مختلف و دو شخص متفاوت سیاسی.

این روزنامه سپس به مقایسه این انتخابات و انتخابات سال 2002  می پردازد، هنگامی که بنیانگذار حزب جبهه ملی "جان لوپن" ( پدر مارین لوپن) در دور اول به پیروزی رسید و این مسأله ای شوکه کننده برای فرانسه و خود لوپن بود؛ چرا که وی برنامه ای معتبر و یا هدفی واقعی برای ریاست جمهوری نداشت. این مسأله سبب شد فرانسه در دور دوم به ژاک شیراک رأی دهد.

این روزنامه در ادامه می نویسد هیچکس اکنون در تمایل لوپن برای پیروزی شک ندارد. این روزنامه همچنین می نویسد گزینه‌ای جز متوقف کردن لوپن وجود ندارد؛ چرا که شبح فاشیسمی جدید همچنان برقرار است.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار