ترامپ دستور ایجاد دفتر سیاست‌گذاری تجاری و تولیدی آمریکا را صادر کرد

دفتر سیاست‌گذاری تجاری و تولیدی آمریکا به طور مستقیم به کاخ سفید وابسته خواهد بود و مدیر آن را شخص رئیس‌جمهور تعیین خواهد کرد.

ترامپ دستور ایجاد دفتر سیاست‌گذاری تجاری و تولیدی آمریکا را صادر کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورآمریکا،  روز شنبه دستور ایجاد دفتر سیاست گذاری تجاری و  تولیدی آمریکا OTMP را با هدف دفاع از حقوق کارگران آمریکایی و تولیدکنندگان محلی و همچنین ارائه خدمات لازم به آنها صادر کرد.

دونالد ترامپ حکم ایجاد این دفتر را روز شنبه پیش از سخنرانی خود به مناسبت یکصدمین روز ریاست جمهوری اش در پنسیلوانیا امضا کرد. 

دفتر سیاست گذاری تجاری و  تولیدی آمریکا همچنین وظیفه دارد توصیه ها و مشاوره های لازم را درباره سیاست هایی که می تواند در تقویت رشد اقتصادی، کاهش کسری بودجه و تقویت پایه های بخش تولید و صنایع دفاعی آمریکا موثر باشد، به رئیس جمهور ارائه نماید.

این دفتر به طور مستقیم به کاخ سفید وابسته خواهد بود و مدیر آن را شخص رئیس جمهور تعیین خواهد کرد.

 تصمیم دونالد ترامپ برای تقویت مدیریت مسائل تجاری آمریکا چند روز پس از آن اتخاذ شد که رئیس جمهور آمریکا حکم " خرید محصول آمریکایی و استخدام نیروی آمریکایی" را صادر کرد. رئیس جمهور آمریکا در این حکم دولت فدرال را تشویق کرده است کاستی ها و اشکالات حقوقی موجود در سیاستهای مهاجرتی کشور را حذف کند تا شرایط مناسبی برای شهروندان آمریکایی در بازار کار فراهم گردد.

ترامپ  که در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ­خود را علنا طرفدار ملی گرایی اقتصادی معرفی کرد، ­تعهد کرده است با اصلاح سیاست های تجاری آمریکا در جهان، لغو برخی پیمان‌های تجارت آزاد که آمریکا در گذشته با کشورهای مختلف منعقد کرده است و همچنین  اتخاذ تدابیر اقتصادی حمایت گرایانه، مشاغلی را که در سالهای گذشته به کشورهای واجد نیروی کار ارزان منتقل شده اند به آمریکا بازگرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار