فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم متمرکز سازی خدمات مختلف شهرداری در بافت‌های فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ضرورت دارد تا خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی در محلات دارای بافت فرسوده متمرکز شود.

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تمامی اقدامات نوسازی در یک محله باید در راستای ارتقای کیفیت زندگی در آن محله صورت گیرد و هرگونه اقدامی برخلاف این موضوع در نقطه مقابل اهداف و ماموریت های سازمان نوسازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده فرآیندی سخت و پیچیده بوده و فلسفه وجودی دفاتر خدمات نوسازی این است که در شرایط سخت و دشوار بتوان وضعیت مطلوب را برای تحقق نوسازی در محلات ایجاد کرد، افزود: بحث نفوذناپذیری، روان سازی تردد، پارکینگ و غیره از جمله مسائل مورد توجه در نوسازی بافت های فرسوده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه وظایف حوزه های مختلف عضو کمیته هماهنگی و برنامه ریزی ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران به منظور ارتقای کیفیت زندگی و تامین زیرساخت ها و سرانه های خدماتی در محلات بافت فرسوده تنظیم و مشخص شده است، تصریح کرد: ضرورت دارد خدمات شهرداری در حوزه های مختلف شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و غیره برای مالکان بافت های فرسوده که در روند نوسازی با شهرداری همکاری دارند، متمرکز شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات بافت های فرسوده مهاجرت ساکنان قدیمی به دلیل فقدان تعلق خاطر به محل سکونت و استقرار در محلات قدیمی خود است که ایجاد تعلق خاطر و حفظ سکونت ساکنان در محلات به وسیله ایجاد خدمات شهری در این بافت ها میسر است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار