ترامپ: شورای امنیت در سوریه شکست خورده است

رئیس جمهور آمریکا گفت: شورای امنیت در ماه جاری بار دیگر نتوانست پاسخی به استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی بدهد و این مایه ناراحتی بسیار است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت سازمان ملل متحد برای اینکه بتواند نقشی مؤثر در حل چالش های شورای امنیت ایفا کند، به اصلاحات بزرگی نیاز دارد.

ترامپ گفت: من از شورای امنیت سازمان ملل می خواهم که تشکیل جلسه دهد و برای مقابله با همه تهدیدهای بی شمار اقدام کند. 

وی در مورد سوریه گفت: شورای امنیت در ماه جاری بار دیگر نتوانست پاسخی به استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی بدهد و این مایه ناراحتی بسیار است؛ من از این مسئله بسیار ناراحت هستم. وضعیت موجود کره شمالی نیز قابل قبول نیست؛ شورای امنیت باید آمادگی این را داشته باشد و تحریم های شدیدتر و بیشتری ضد برنامه موشکی بالستیک و برنامه هسته ای کره شمالی وضع کند. این یک تهدید واقعی ضد دنیاست؛ خواه ما بخواهیم در موردش صحبت کنیم خواه نخواهیم،

وی افزود کره شمالی یکی از مشکلات بزرگ دنیاست. این مشکلی است که ما در نهایت باید آن را حل کنیم. در حالی که کشورها چشم خود را به روی این مسئله بسته اند، اکنون وقت آن است که به این مشکل رسیدگی کنیم. سازمان ملل متحد برای اینکه بتواند نقشی مؤثر در حل این مسئله و سایر چالش های شورای امنیت ایفا کند، اصلاحات بزرگی نیاز دارد. به علاوه ما باید نگاهی دقیق تر به بودجه سازمان ملل بیندازیم؛ هزینه ها کاملاً از کنترل خارج شده است ولی من می گویم اگر ما گام های اساسی برداریم کمتر دغدغه بودجه را خواهیم داشت.

ترامپ افزود: من باید بگویم که مرد بودجه هستم و شما می دانید که من همین ملاحظات را در مورد ناتو گفتم اما اگر شما در سازمان ملل به خوبی انجام وظیفه کنید، من احساس کاملاً متفاوتی در مورد بودجه خواهم داشت.

همچنین دونالد ترام‍پ رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از ساخت دیوار در مرز مکزیک دفاع کرد. وی این پیام را در دو بخش و با فاصله ای 3 ساعته ارسال کرد.

این پیام به شرح زیر است: «ساختن دیوار به مثابه ابزاری بسیار مهم خواهد بود که از ورود مواد مخدر به داخل کشور ما و آلوده کردن جوانان ما (و خیلی های دیگر) جلوگیری می کند. اگر این دیوار ساخته نشود- که البته ساخته خواهد شد- معضل مواد مخدر هرگز آن طور که باید برطرف نخواهد شد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار