اهواز؛

وجود 90 حلقه چاه آب نیمه عمیق غیرمجاز در دزفول

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان ازوجود ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در دزفول خبرداد که اغلب آنها نیمه عمیق بوده و در باغات حفر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید محمد سجادیان، مدیر امور آب شمال غرب خوزستان اظهار کرد: برداشت بی رویه آب از جمله معضلات موجود کشور است به گونه ای که در استان های فارس، همدان خراسان و برخی استان های دیگر وضعیت برداشت بی رویه آب بحرانی شده است.

وی، وضعیت برداشت آب در شمال غرب خوزستان را نامطلوب دانست و بیان داشت: بر هم خوردن اولیه رسوبات آبرفتی و نشست زمین، کم شدن دبی آب و خشک شدن رودخانه ها و از بین رفتن پوشش گیاهی، از جمله عواقب و اثرات منفی برداشت بی رویه آب از آب های زیرزمینی است.

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان در ادامه گفت: با پیگیری های انجام شده ۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی در دزفول و اندیمشک پلمب شدند که تلاش می کنیم سایر چاه های غیرمجاز را نیز پلمب کنیم.

سجادیان تعداد چاه های خشکسالی دزفول را ۴۰۶ حلقه دانست و اظهار کرد: افزون بر این، ۶۴۰ چاه بهره برداری مجاز در دزفول وجود دارد. ضمن اینکه ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در دزفول هست که بیشتر آنها نیمه عمیق بوده و در باغات حفر شده اند.

وی افزود: امسال گشت آبی در دزفول اجرا می شود و درصدد هستیم با همکاری قضایی و نیروی انتظامی از تصرفات به حریم و بستر رودخانه دز جلوگیری کنیم.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.