هزینه چند میلیون دلاری آمریکا برای نوسازی پایگاه مخفی خود در خاورمیانه

بر اساس یک گزارش، نیروی هوایی آمریکا برای نوسازی یک پایگاه نظامی که در یک موقعیت نامعلوم در غرب آسیا قرار دارد، حدود 34 میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، نیروی هوایی آمریکا با اختصاص حدود 34 میلیون دلار به نوسازی یک پایگاه در خاورمیانه پرداخته است که گفته می‌شود مرکز کلیدی تدارکاتی در منطقه خواهد بود.

منبع خبری مستقل نظامی در آمریکا موسوم به «استارز اند استرایپز» روز جمعه دربارۀ این موضوع گزارش داد، نیروی هوایی آمریکا برای نوسازی یک پایگاه نظامی که در یک موقعیت نامعلوم در خاورمیانه قرار دارد، حدود 34 میلیون دلار هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، این پایگاه هوایی در میان نیروهای امریکایی به «راک» موسوم است.

هزینه چند میلیون دلاری آمریکا برای نوسازی پایگاه مخفی خود در خاورمیانه
یکی از کارکنان نیروی هوایی امریکا هنگام کار در یک زیرساخت جدید در یک مکان نامعلوم در جنوب غرب آسیا (عکس از استارز اند استرایپز)

نیروی نظامی در این طرح به تعمیر باند فرودگاه، گسترش مناطق تاکسی هواپیما و ساخت پناهگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین «ام کیو-9 ریپر» و منزلگاه‌های جدید است.

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «همان‌طور که مأموریت‌ها تغییر می‌کنند و عملیات‌ها کم و زیاد می‌شوند، تأسیسات ما و فضای عملیاتی ما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد... ساخت این پایگاه نیز نمونه‌ای است که به‌طور مستقیم با این‌گونه الزامات پیش رفته است.»

این پایگاه محل استقرار چند سی-130 و سی-17 است و در تدارک تجهیزات و نیروهای لازم برای شرکت در عملیات‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در افغانستان و ائتلاف به‌ اصطلاح ضدداعش در عراق و سوریه، نقش دارد.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آمریکا همچنین از این پایگاه برای اجرای حملات سایبری و مأموریت هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند.

فرماندهان نظامی آمریکا هرگونه ارتباط مستقیم میان نوسازی و امکان حضور طولانی در منطقه را رد می‌کنند، اما به قصد خود برای حفظ حضور نظامی در آن منطقه اشاره داشته‌اند.

دولت ترامپ در بودجۀ سال 2018 میلادی خواستار افزایش 54 میلیارد دلاری بودجۀ دفاعی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار