ساری،

آزادی بی قید و شرط

ورود به فضاهای مجازی بدون اطلاع از کارکرد آن عواقب بسیار بدی دارد که یکی از آنها تن دادن ناخواسته به افکار شوم گروهی است که طعمه های خود را فقط از این فضا بدست می آورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قلی پور کارشناس مشاوره و مددکار کلانتری مرکزی شهرستان سیمرغ گفت: پدر و مادر به عنوان اولین تکیه گاه فرزند در شرایط بحران زندگی خصوصا بلوغ جسمی و روحی هستند که نبود هر یک از آنها می توان ضربات مهلک و جبران ناپذیری را به پیکره خانواده وارد کند.

وی افزود: دوران بلوغ دوره بسیار حساسی است که گذشتن از آن نیاز به کمک عاطفی والدین دارد و در شرایطی که فرزندان نتوانند این دوره را با موفقیت طی کنند دچار خلاءهایی در زندگی می گردند که پر کردنش بسیار دشوار است.

کارشناس مشاوره و مددکار کلانتری مرکزی شهرستان سیمرغ گفت: مادر مراجع بعد از جدایی هیچ مسئولیتی در قبال وظایف مادری بر عهده نگرفته و از سوی دیگر اعتیاد شدید پدر به موادمخدر فرصت همراهی کردن وی با فرزندش را نداده است.

قلی پور افزود: عدم اطلاع کافی پدر بزرگ و مادر بزرگ دختر و عدم نظارت ایشان بر رفتار نوجوان در فضای مجازی از عوامل مهم بروز آسیب است.

وی گفت: ورود به فضاهای مجازی بدون اطلاع و آگاهی از کارکرد آن عواقب بسیار بدی دارد که یکی از آنها تن دادن ناخواسته به افکار شوم گروهی است که طعمه های خود را فقط از این فضا بدست می آورند.

کارشناس مشاوره و مددکار کلانتری مرکزی شهرستان سیمرغ افزود: آموزش اصول بهداشت روانی به خانواده ها و فرزندان، بهسازی وضع خانواده ها از طریق تماس با کارشناسان متخصص در امور خانواده، توجیه خانواده بر کنترل غیر مستقیم بر رفتار و دوستان فرزندان و تعاملات آنها، فراهم کردن زمینه استقلال فکری، قدرت «نه» گفتن، درک و فهم بالا و افزایش اعتقادات مذهبی جهت مصون‌سازی جوانان و نوجوانان در جامعه، لزوم شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات روحی و خانوادگی در مدارس و ارایه خدمات روانشناختی و مددکاری به آنان از جمله موارد پیشگیری از وقوع چنین آسیب هایی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.