تاکید روسیه و عربستان بر گسترش همکاری‌های بین دو کشور

رئیس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با پادشاه عربستان بر توسعه و تحکیم روابط دوجانبه با ریاض تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «والنتینا ماتوینکو» که به ریاض سفر کرده است، یکشنبه شب با سلمان بن عبد العزیز دیدار کرد.

ماتوینکو و سلمان بن عبد العزیز در این دیدار که با حضور عادل جبیر، وزیر امور خارجه، و عبدالله الشیخ، رئیس شورای مشورتی عربستان برگزار شد، راه‌های تقویت روابط و همکاری های دو جانبه در بخش‌های مختلف، مبارزه با تروریسم و مهمترین تحولات در دو حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در پایان این دیدار در کنفرانسی خبری با اشاره به امضای 12 توافقنامه همکاری بین دو کشور  گفت مسکو خواهان توسعه و تحکیم روابط دوجانبه با ریاض در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری در دو بخش پتروشیمی و انرژی هسته‌ای در عربستان است.

ماتوینکو تاکید کرد مسکو و ریاض اختلاف‌نظرهایی درباره برخی پرونده های منطقه‌ای و بین‌المللی دارند اما طرفین خواهان مبارزه با تروریسم و سازمان‌های تکفیری هستند.

وی با تاکید بر اینکه روسیه مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را محکوم می کند و آن را مغایر با قوانین بین المللی و حاکمیت کشورها می داند، افزود: مسکو هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در هر نقطه از جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه رد می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار