بازداشت 13 تروریست در مصر

ماموران امنیتی مصر 13 نفر از عناصر وابسته به گروههای تروریستی را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، وزارت کشور مصر روز یکشنبه اعلام کرد سرویس های امنیتی این کشور 13 تروریست را که قصد حمله به مراکز مهم دولتی و مسیحیان را داشتند، بازداشت کردند.

یک هفته پس از حمله خونین به دو کلیسای قبطی ها در شهرهای طنطا و اسکندریه که 45 کشته و بیش از 100 زخمی بر جا گذاشت، وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد ماموران امنیتی 13 تن از عناصر وابسته به گروههای تروریستی را دستگیر کردند.

وزارت کشور مصر در حالی از بازداشت 13 تروریست خبر داد که مراسم عید پاک مسیحیان قبطی این کشور روز یکشنبه در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین در استان های دمیاط ، البحیره ، اسکندریه و کفرالشیخ را به طراحی برای اجرای یک رشته انفجارهای تروریستی و حملات خصمانه علیه مراکز ، ادارات و تاسیسات دولتی ، حمله به مسیحیان و برخی شخصیت های دولتی و نیروهای پلیس مصر با هدف ایجاد هرج و مرج ، بی ثباتی ، ناامنی و شعله ور کردن فتنه های داخلی متهم کرد.

وزارت کشور مصر تاکید کرد ماموران امنیتی 13 عامل تروریستی را در دو مزرعه در محدوده استان های البحیره و اسکندریه بازداشت و تعدادی از مخفیگاه های سری و زیر زمینی آنان را کشف و ضبط کردند. تروریست ها از این مخفیگاه ها برای ساخت انواع بمب و نگهداری سلاح و مهمات استفاده می کردند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار