کرمان؛

قوه قضائیه مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: به استناد اصل 156قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین و انجام اقدامات مناسب در پیشگیری از وقوع جرم به صورت عام می باشد.

قوه قضائیه مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد باقر اسلامی امروز در جلسه تعامل و هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از جرائم انتخاباتی که در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دادگستری کل استان کرمان برگزار گردید،گفت:کتاب درمسیر انتخابات به همت معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان منتشر گردیده است.
وی افزود:طبق ماده 34قانون انتخابات ریاست جمهوری،تشکیلات قضائی هر شهرستان یا بخش به منظور پیشگیری از وقوع جرم ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان وهیات اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول می دارند.

اسلامی تصریح کرد:قوه قضائیه و به تبع آن دادگستری استان در انجام وظایف ذاتی براساس قانون و همچنین عمل به وظیفه دینی ومیهنی خود در جهت جلوگیری از جرم با جدیت و حساسیت در صحنه انتخابات پیش رو اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

وی تهیج مردم برای شرکت حداکثری در انتخابات از طریق تبیین و تشریح اهمیت شرکت در انتخابات باهمکاری نهاد های مسئول را ازجمله اقدامات این معاونت برشمرد.

اسلامی بر سلامت انتخابات از طریق اندیشیدن تمهیدات آن، اطلاع رسانی وتبیین مفاهیم حقوقی وقضائی و توضیح تخلفات و جرائم انتاباتی و ارتقاء آگاهی های عمومی با همکاری نهاد های مسئول اشاره کرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار