اردبیل؛

ساماندهی بیش از ۵۰ هزار ورزشکار در استان اردبیل

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل از ساماندهی بیش از 50 هزار ورزشکار در سال 95 در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کمال نوراله زاده گفت: 50 هزار و 331 ورزشکار اردبیلی در سال ۹۵ تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی قرار گرفتند که از این تعداد 35 هزار و 725 نفر آقا و 14 هزار و 606 خانم هستند که در مقایسه با سال گذشته 4 هزار و 731 نفر افزایش داشتیم که امیدواریم در سال ۹۶ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سایر کمیته های هیات ورزشکاران بیشتری ساماندهی شوند .

وی افزود: هزار و 250 نفر از خدمات آموزشی این هیات که شامل ۴ دوره ماساژ ورزشی، کلاسهای دوپینگ، تغذیه، مکمل ورزشی، طب ورزشی سلامت قلب و عروق، حرکات اصلاحی بهره مند گشته اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل افزود: تعداد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان اردبیل ۲۴۵ مورد می باشد که ۱۴۵ مورد در بخش آقایان و ۱۰۰ مورد آن نیز در بخش بانوان بوده است که به دنبال آن ۴ باشگاه برتر مورد تشویق قرار گرفتند و ۶ باشگاه نیز پلمپ شدند و به باشگاههای متخلف نیز تذکر داده شد.

نوراله زاده همچنین به ۳۰ مورد مشاوره روانشناسی، ترجمه دو کتاب و ۱۰ مورد برگزاری کارگاه روانشناسی و ارائه مقاله روانشناسی ورزشی اشاره کرده و گفت: بهره مندی ورزشکاران از روانشناسی ورزشی مفید بوده چرا که اگر ورزشکار با روانشناس ارتباط داشته باشد از مدیریت روانی و فکری خوب در حرکات ورزشی بهره مند می شود.

وی ادامه داد: در طول سال ۹۵ کمیته پزشکی مسابقات هیات پزشکی ورزشی با استقرار پزشک، امدادگر ورزشی، ۱۳۰۰ رویداد ورزشی را در استان پوشش پزشکی داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.