تصمیم سوئد برای تشدید قوانین مبارزه با تروریسم

وزیر دادگستری سوئد از تصمیم برای تشدید قوانین مبارزه با تروریسم خبر داد.

 به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مورگان یوهانسون" وزیر دادگستری سوئد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از تصمیم کشورش برای تشدید قوانین مبارزه با تروریسم، پس از حادثه روز جمعه استکهلم که 4 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت، خبر داد.

یوهانسون در این مصاحبه گفت: افراد ممکن است حتی در صورت مشارکت نداشتن در کاری معین، در گروهی تروریستی فعال باشند. می توان مسئولیت افراد را از طریق جستجوی بیشتر و ورود زودهنگام در خصوص افرادی که خطرناک محسوب می شوند، مشخص کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سوئد، هدف تروریستها بوده است، گفت: پاسخ به این مسئله دشوار است. شاید عامل این حمله، تنها کسی باشد که بتواند به این سؤال پاسخ و انگیزه اقدامش را توضیح دهد. در زمانی که منتظر مشخص شدن شرایط این حادثه هستیم، پیش بینی در ارتباط با اینکه آیا وی به تنهایی دست به این کار زده و یا خیر و اینکه آیا انگیزه های شخصی پشت آن است یا یک گروه تروریستی، دشوار است. وی همچنین گفت: هنوز پاسخ به این پرسش زود است.

وزیر دادگستری سوئد گفت دولت به دنبال آن است که قانونی شبیه آنچه که در نروژ به اجرا درآمده، را تصویب کند که طی آن پلیس بتواند از کارگرانی که دارای مجوزهای اقامتی لازم هستند و حتی در معرض سوء ظن قرار ندارند، تحقیق کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار