احمدی بافنده در مراسم افتتاح پایانه خط 4 مترو تهران خبر داد

کاهش سرفاصله قطارها تا 3 دقیقه با احداث پایانه‌های نگهداری

مدیر عامل شرکت بهربرداری مترو گفت: با احداث پایانه‌های نگهداری می‌توان سرفاصله قطارها را به 3 دقیقه کاهش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهربرداری مترو تهران در مراسم افتتاح پایانه خط 4 مترو که امروز(یکشنبه) برگزار شد؛ اظهار داشت: احداث پایانه‌ها چند مزیت از جمله در بحث تعمیر و نگهداری از واگن‌ها دارند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه در پایانه کلاهدوز 23 ران قطار می‌توان نگهداری کرد، گفت: در پایانه ها قطارها بر اساس میزان و تعداد مسافرها وارد خط می شوند و می توان در زمان پیک سفر سرفاصله قطارها را کاهش داد.

وی افزود با اشاره به اینکه در پایانه ها کار تعمیر و اور حال رده میانی و تعمیرات جاری قطارها انجام می شود، افزود: در هر پایانه 600 نفر از افراد مشغول کار می شوند که این تعداد ظرفیت خوبی برای اشتغال است و دانشکده مترو به افراد در این باره آموزش های لازم را می‌دهد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان اینکه سرفاصله قطارها تعریف علمی دارد که براساس تعداد قطارها و میزان تقاضا تعیین می‌شود، گفت: ما در خط 4 با احداث این پایانه در زمان پیک سفر می‌توانیم سرفاطله‌ها را تا 3دقیقه کاهش دهیم البته معمول آن 5 دقیقه است.

احمدی بافنده در رابطه با قیمت بلیت مترو در سال 96 گفت: ما پیشنهاد خود را به شورای شهر ارسال کردیم و هنوز تصویب نشده است. در حال حاضر قیمت بلیت در خطوط در دست شهرداری 750 تومان و در خط تهران-کرج که دولتی محسوب می شود 1000 تومان است و ما هنوز نتوانستیم هزینه مترو را تامین کنیم.

وی با اشاره به احداث پایانه های جدید در آینده گفت: خط 1 از پایانه فتح آباد، خط 2 از پایانه صادقیه، خط 4 از پایانه اکباتان و خط 3 از پایانه مهرشهر استفاده می کنند و خطوط 3 فاقد پایانه است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: برای احداث پایانه در خط 6 زمینی پیش بینی شده است اما هنوز برای خط 7 اقدامی صورت نگرفته و خط 8 هم از پایانه فتح آباد استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار