امروز انجام شد؛

رایزنی کانون‌های وکلای ایران و ارمنستان

مسئولان کانون های وکلای ایران و ارمنستان در ایروان رایزنی کردند.

رایزنی کانون‌های وکلای ایران و ارمنستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دعوت رئیس هیات کانون وکلای ارمنستان، هیات کانون وکلای مرکز جمهوری اسلامی ایران به ریاست  امینی به منظور آشنایی و ارتقای سطح همکاری‌های حقوقی و قضایی بین کانون وکلای ایران و ارمنستان امروز (چهارشنبه)  وارد ایروان شده و از طرف کارکنان سفارت و نایب رئیس کانون وکلای ارمنستان مورد استقبال قرار گرفت.

هدف از این سفر آشنایی بیشتر با مسئولین و مقام‌های حقوقی و قضایی ارمنستان و توسعه و گسترش همکاری‌های صنفی با کانون وکلای این کشور است.

ملاقات با جانشین وزیر دادگستری، رئیس سازمان زندان ها، رئیس و هیات رئیسه کانون وکلای ارمنستان و همچنین بازدید از دادگاه‌ها و زندان‌های ارمنستان در دستور کار این هیات قرار دارد.


پیرو سفر رئیس کانون وکلای جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان که بنا به دعوت آرا ظهرابیان رئیس کانون وکلای ارمنستان انجام شد، روز ملاقاتی همراه سجادی سفیر کشورمان در ایروان با رئیس و اعضای هیات مدیره این کانون برگزار شد.

در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به سابقه و تاریخچه کانون وکلا، شرح فعالیت‌ها و وظایف، میزان استقلال کانون وکلای دو کشور، نحوه انتخاب و فعالیت وکلا و مسائل آموزشی و علمی بحث و تبادل نظر کردند.

سجادی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در روابط  ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف، گسترش همکاری‌ها در حوزه حقوقی و قضایی را طی سه سال اخیر بی سابقه دانست و خواستار آغاز و توسعه همکاری‌ها بین کانون‌های وکلای دو کشور در حوزه حمایت از حقوق و اتباع شهروندان دو کشور شدند.

سفیر کشورمان ضمن تاکید بر استقلال کانون‌های وکلای ایران و ارمنستان خواستار تداوم تبادل هیات‌ها و استفاده از تجارب وکلای دو کشور بویژه در حمایت از اتباع ایران و ارمنستان در محاکم داخلی و بین المللی شدند.

در پایان این ملاقات روسای کانون وکلا از بخش‌ها و حوزه‌های کاری مختلف کانون وکلای ارمنستان بویژه مدرسه عالی وکالت بازدید کرده و تمایل خود را برای انعقاد یادداشت تفاهم همکاری اعلام کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار