تفهیم اتهام 8 نفر در ارتباط با حمله سن پترزبورگ

دستگاه قضایی روسیه 8 مظنون به همدستی با عامل حمله مرگبار متروی سن پترزبورگ را تفهیم اتهام و به «همدستی در تروریسم» متهم کرد.

تفهیم اتهام 8 نفر در ارتباط با حمله سن پترزبورگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی روسیه روز جمعه هشت نفر را که به همدستی با عامل حمله مرگبار روز دوشنبه در متروی سن پترزبورگ مظنون هستند، تفهیم اتهام و به «تروریسم» و «همدستی در تروریسم» متهم کرد.

این نخستین تفهیم اتهام بعد از حمله تروریستی سن پترزبورگ است که در آن 13 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

دادگاه نوسکی سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه، اعلام کرد شش تبعه کشورهای آسیای مرکزی را که از 20 تا 39 سال دارند، تا دوم ژوئن، برای تحقیق تحت بازداشت قرار داده است.

به گفته کمیته تحقیق، این افراد روز بعد از حمله شهر سن پترزبورگ بازداشت شده‌اند و ماموران تحقیق و بازرسی در منزل آنها «بمبی شبیه به بمبی که در ایستگاه پلوشچاد ووستانیا متروی سن پترزبورگ» که به موقع خنثی شد، و سلاح‌های گرم و مهمات کشف کرده‌اند.

به گفته خبرگزاری تاس روسیه، دو همدست احتمالی عامل حمله از جمله یک زن نیز روز پنجشنبه در مسکو، پایتخت روسیه بازداشت شدند که دادگاه باسمانی پایتخت روسیه، آنها را تفهیم اتهام و به تروریسم متهم کرد.

مطبوعات محلی تصریح کردند یکی از این همدست ها که 24 سال دارد اذعان کرده است با اکبرجان جلیل اف، عامل احتمالی حمله در تماس بوده است.

نیروهای امنیتی روسیه همچنین روز چهارشنبه هفت تبعه کشورهای آسیای مرکزی را که به استخدام تروریست مظنون هستند، در سن پترزبورگ بازداشت کردند. این بازداشت ها تا این لحظه به موضوع جلیل اف ارتباطی نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار