برگزاری اولین اعتصاب سراسری در آرژانتین

منابع خبری در آرژانتین روز پنجشنبه از آغاز اعتصاب سراسری کارگری در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اعتصابی که با فراخوان عمومی اتحادیه های کارگری اصلی برگزار شد، اعتصاب کنندگان در اعتراض به سیاست های مائوریسیو ماکری رئیس جمهور محافظه کار آرژانتین اعتصابی سراسری برگزار کردند.
 
بنابر اعلام یک منبع قضایی، در درگیری روز پنجشنبه که بین کارگران اعتصاب کننده معترض به سیاست های رئیس جمهور و نیروهای پلیس در اطراف بوینس آیرس روی داد، 5 نفر زخمی و 10 نفر دیگر بازداشت شدند.
 
بنابر اعلام رسانه های محلی صدها تظاهر کننده معترض با حضور در جاده پانامریکانا یکی از جاده های اصلی ورودی شهر بوینس آیرس ، راه دسترسی به پایتخت را مسدود کردند که پلیس و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور آنها را متفرق کردند.
 
پاتریسیا بولریش وزیر امنیت آرژانتین در مصاحبه با خبرنگاران با بیان که رئیس جمهور اجازه نخواهد داد هیچ جاده ای مسدود شود گفت هدف ما این است تا افرادی که قصد دارند به سر کارشان بروند بتوانند این کار را انجام دهند.
 
کارلوس آکونا یکی از سران با نفوذ کنفدراسیون عمومی کار در آرژانتین که اصلی ترین تشکل کارگری این کشور است در کنفرانسی مطبوعاتی از وعده های عمل نشده دولت خبر داد.
 
وزیر کار آرژانتین فرخوان اتحادیه ها برای اعتصاب کارگری را ، آن هم در سالی که قرار است انتخابات پارلمانی کشور برگزار شود سیاسی و آن را متهم کرد.
 
ماکری که در دسامبر 2015 به قدرت رسید وعده داد بود اقتصاد آرژانتین را از رکود خارج کند اما گزینه های اقتصادی بیش از پیش چالشی او طی ماه های گذشته، افزایش اعتراض ها و برگزاری تظاهرات را موجب شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار