اصفهان؛

رونمایی از کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان با عنوان «ستارگان هنر»

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان از رونمایی از جلد اول کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان همزمان با روز هنر انقلاب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین الهی‌دوست  امروز در جمع خبرنگاران با اعلام زمان رونمایی از جلد اول کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان اظهارکرد: این کتاب با نام «ستارگان هنر» تهیه شده است.

وی افزود: کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان حاصل زحمات گروه تحقیق و پژوهش ستاد نکوداشت هنرمندان شهید استان اصفهان است که طی 2 سال فعالیت مداوم جمع‌آوری و توسط سید رسول زهرایی تدوین شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: خلاصه‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه این شهدا در کتاب مذکور پرداخته شده تا مردم شهرستان‌ها نسبت به آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

وی عنوان داشت: در بخش دلنوشته‌ها حتی‌الامکان سعی شده از جملات سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی استفاده شود؛ گروه تحقیق و پژوهش ستاد نکوداشت هنرمندان شهید استان اصفهان با همکاری مسؤولان کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌ها در این 2 سال اقدام به شناسایی و جمع‌آوری آثار شهدای هنرمند کرده است که در این میان اطلاعات بیش از 300 شهید استخراج شده است.

الهی‌دوست خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی دامنه هنر و همچنین مخفی بودن فعالیت‌های هنری در بین برخی از شهدا، کمتر خانواده‌ای به این زاویه از زندگی شهدا توجه کرده و این مسأله کار را برای شناسایی سخت‌تر کرده است.

وی به از بین رفتن آثار برخی دیگر از این شهدااشاره کرد و ادامه داد: هم‌استانی‌های عزیز اگر در بین شهدا، هنرمندی را می‌شناسند و یا اثری از آنها دارند، می‌توانند آثار مربوطه را به آدرس این سازمان و یا کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌ها ارائه کرده تا در جلدهای بعدی موردی استفاده قرار گیرد.

«ستارگان هنر» جلد اول زندگینامه هنرمندان شهید استان اصفهان است که به قلم سید رسول زهرایی و با کمک و همیاری سازمان بسیج هرنمندان استان اصفهان  و حوزه هنری استان اصفهان تهیه شده و قرار است روز یکشنبه 20/1/96 همزمان با روز هنر انقلاب از آن در محل گلستان شهدای اصفهان رونمایی شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.