آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

کنفرانس سران عرب در "بحرالمیت"، نشستی برای مردگان/ «زلزال2» دژخیمان سعودی را در "الخنجر" به‌زانو درآورد + تصاویر

نیروهای مقاومت یمن، مقر تجمع نظامیان سعودی را در ورودی "الخضراء" نجران هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مقر تجمع نظامیان سعودی را در ورودی "الخضراء" نجران هدف حملات مستقیم خود قرار دادند.

یگان‌های موشکی زیرمجموعه نیروهای یمنی با انجام بمبارانی فشرده، اماکن حضور عناصر منافق و مزدوران سعودی را در مناطق «علب، الجمارک و الجوازات» از توابع عسیر عربستان، هدف قرار دادند.

*موشک «زلزال2» دژخیمان سعودی را در "الخنجر" به‌زانو درآورد

کنفرانس سران عرب در

در پی درگیری‌های گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان یمن با متجاوزان سعودی در استان جوف، شماری از نظامیان عربستان به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری المسیره یمن با اشاره به این درگیری‌ها نوشت: نیروهای مقاومت یمن مجموعه «المتون» سعودی‌ها در استان جوف را هدف حملات مستقیم خود قرار دادند.

کنفرانس سران عرب در

به‌علاوه در هجوم عصر روز پنج‌شنبه نیروهای یمنی به «تله الحمراء» در الیتمه، شماری از مزدوران سعودی- آمریکایی کشته و زخمی شدند.

اما توان موشکی رزمندگان مقاومت یمن بار دیگر نیز دژخیمان آل‌سعود را به‌زانو درآورد.

در همین راستا، یگان‌های پشتیبانی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک موشک "زلزال 2" که ساخت بومی می‌باشد؛ محل تجمع نیروهای سعودی را در منطقه «الخنجر» استان جوف منهدم کردند.

*موج حملات توپخانه‌ای یمن بر فراز جیزان و پادگان «الحاجر» عسیر

کنفرانس سران عرب در

توپخانه رزمندگان مقاومت یمن، مواضع نظامیان سعودی را در جیزان و عسیر هدف قرار دادند.

در این حملات موقعیت «التبة الحمراء» جیزان و پادگان «الحاجر» عسیر بمباران شد.

در حمله دیگر یگان‌های توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه «صرواح» در استان مارب، 4 تن از مزدوران سعودی- آمریکایی به‌هلاکت رسیدند.

منابع میدانی اعلام کردند که پس از بمباران این منطقه، نیروهای سعودی اقدام به فرار از محله حادثه کردند.

*چراغ سبز واشنگتن به ریاض برای حمله به الحدیدة/ کنفرانس سران عرب در بحرالمیت، نشستی برای مردگان بود

کنفرانس سران عرب در

اما «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رئیس جنبش انصارالله یمن طی سخنان روز گذشته خود، با اشاره به ضرورت تکمیل جبهه‌های نبرد برای دفاع از منطقه الحدیدة، اعلام کرد که دشمنان نقشه اشغال این استان را دارند.

وی افزود: بن سلمان چراغ سبز حمله به الحدیدة را از فرماندهی نیروهای آمریکایی دریافت کرده و لذا این تجاوز به سرکردگی واشنگتن خواهد بود.

الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هدف واقعی ائتلاف سعودی از تجاوز به یمن، تسلط بر ثروت‌های این کشور و تلاش برای ایجاد حاکمیتی ضعیف و سربه‌زیر در برابر بیگانگان است گفت: اما مواضع کشور ما در مقابله با بیگانگان آمریکایی، سعودی و اماراتی تغییری نخواهد کرد.

وی هم‌چنین درخصوص نشست سران اتحادیه عرب در «بحر المیت» اردن تصریح کرد: این کنفرانس در واقع نشستی مرده و مخصوص مردگان بوده چرا که سران عرب در آن مسئله فلسطین را درک نکرده و مسئله اساسی امت اسلامی را یادآوری نکردند.

کنفرانس سران عرب در

در روزگار کنونی که کشورهای منطقه با شدیدترین هجمه از سوی جریان‌های تروریستی- تکفیری مواجه هستند، برخی از دولت‌های عربی منطقه نظیر عربستان که عنوان اسلام را فقط در ظاهر به ایدئولوژی حاکمیت خود الصاق کرده‌اند، به‌جای گشودن گره از معضلات جهان اسلام نظیر پرداختن به مسئله فلسطین، خود محور اصلی زایش تروریسم و پرورش گروه‌های تکفیری شده‌اند.      

در واقع از گذشته تاکنون، نه‌تنها ماهیت وجودی حکامی مانند آل‌سعود به حل مشکلات مسلمانان منجر نشده بلکه شعبه‌ای بالفعل از اسلام‌ستیزی غرب و رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده است.

لذا در ادامه همین رویکرد مقابله با اسلام حقیقی است که حاکمیت سعودی بحران‌هایی مانند آن‌چه که امروز در عراق و سوریه می‌گذرد را پی‌ریزی کرده و با حمایت آشکار تسلیحاتی غربی‌ها، ملت مسلمان یمن را مورد حملات وحشیانه خود قرار می‌دهد.  

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
ایران باید تسلیحات پیشرفته دراختیار مردم مردم مظلوم یمن قرار دهد این عربستان خیلی عوضی ونامرداست تابحال چندصدهزارنفر ازمردم بیگناه یمن را کشته ومیلیونهانفر را زخمی وآواره کرده است
آخرین اخبار