آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران؛

هر کشوری با کمترین تعرض به نظام اسلامی سیلی محکمی خواهد خورد/ تبلیغات انتخاباتی باید در شأن جمهوری اسلامی باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دو انتخابات در پیش است و تبلیغات انتخابات در شوراها و ریاست جمهوری باید در شان جمهوری اسلامی باشد.

تبلیغات انتخابات در شوراها و ریاست جمهوری باید در شأن جمهوری اسلامی باشد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: هر کشوری که بخواهد کمترین تعرض به نظام اسلامی کند سیلی محکمی خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه جنگ فرهنگی سخت‌تر از جنگ نظامی است عنوان کرد: جنگ نظامی از بیرون آسیب می‌زند و جنگ فرهنگی از درون پوک و متلاشی می‌کند و ما باید احساس خطر کنیم که جوان‌های ما بیشتر با فضای مجازی درگیر هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولین فرهنگی به میدان بیایند. حوزه‌های علمیه، وزارتخانه‌های فرهنگی، سازمان‌های تبلیغی همه وارد میدان شوند و خودشان را قرارگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی ببینند. مسئولان فرهنگی فقط به این نکته توجه داشته باشند که فقط دین است می‌تواند در مقابل تهاجم‌ها مقاومت و ایستادگی کند؛ تنور دین را گرم کنند که آنچه را که غرب نامش را فرهنگ می‌نامد الزاما ضد فرهنگ است و به این بهانه که جوان‌ها باید شاد باشند غفلت از خدا را به جامعه تزریق می‌کنند و این ننگ بزرگی است. دین ما هم شادی و هم غم دارد و مسئولین باید چنین دینی را بین مردم بدمند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با نثار خون‌های پاک این مردم شکل گرفته است که در قرن‌های اخیر که بعد از حکومت امیرالمؤ‌منان چنین حکومتی وجود نداشته است. بایستی حذر سیاسی داشته باشیم و با تمام توان برای تقویت این نظام اسلامی تلاش کنیم و هر جا که باید حضور داشته باشیم حاضر شویم که از جمله آن انتخابات پیش رو است که این حضور مسئله مهمی است و ما اسم آن را حذر سیاسی می‌گذاریم. 

وی افزود: دشمنان برای فشار به ایران اسلامی از حربه اقتصاد استفاده می‌کنند. دیدیم که او‌باما در تبلیغات انتخابی‌اش گفته بود بی‌نظیر‌ترین تحریم را در طول 100 سال اخیر به ایران تحمیل کردیم و برای مقابله با این جنگ حذر اقتصادی لازم است و این آمادگی اقتصادی همان است که مقام معظم رهبری چندین سال است که با نام‌های اقتصاد مقاومتی، به آن تأکید دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نوروز ما با نوروزی که او‌باما و ترا‌مپ به ملت ایران منافقا‌نه تبریک گفتند متفاوت است. آمریکایی‌ها در همان حال که تبریک می‌گویند علیه مردم کشورمان توطئه می‌کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری‌ها در وهله اول مشخص کردن نیازهای ما است و در وهله دوم تعیین کننده سمت و سوی مسئولان و مردم در این سال است. 

وی با بیان اینکه اگر قرار است در این کشور تولید و اشتغال بازار گرمی پیدا کند هفت الزام ضروری است تأکید کرد: مدیران متد‌یّن ، انقلابی و جهاد‌ی در عرصه اقتصاد وارد شوند و امنیت سرمایه‌گذاری بایستی در این کشور تأمین شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: قوه قضائیه و مجلس مقرراتی را تصویب کنند که سرمایه‌گذاران امنیت اقتصادی داشته باشند. صادرات و توسعه طرف‌های صادراتی یک ضرورت برای تولید و اشتغال است.

آیت الله خاتمی جلوگیری از واردات بی رویه و حرام تلقی کردن وار‌داتی که مشابه داخلی دارند را از الزامات دیگر اشتغال و تولید در کشور دانست و افزود: از کالاهایی که از مبادی قاچاق و مبادی ورودی به کشور وارد می‌شوند جلوگیری شود و همانطور که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند و ما باید از ورود کالاهای قاچاق که از مبادی رسمی به کشور وارد می‌شوند را جلوگیری کنیم.

وی تولید محصولی با کیفیت که با تولید خارجی رقابت کند را از الزامات دیگر اشتغال و تولید دانست و گفت: مردم ما مسئله تولید داخل را به عنوان یک فرهنگ بر تولید خارجی ترجیح دهند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و جشن بزرگ انقلاب است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران موفقیت مردم‌سالاری دینی را در برابر نظام‌های کمونیستی و لیبرال‌دموکراسی غرب نشان داد و توانست در برابر 6 کودتا و هزاران توطئه پیروز شود.

وی در رابطه با انتخابات پیش رو  گفت: تبلیغات انتخاباتی در شوراها و ریاست جمهوری باید در شأن جمهوری اسلامی باشد. صداقت، اخلاص و قانون‌مداری مورد توجه و تخریب، تهمت و بی‌انصافی صورت نگیرد. اگر کسانی این اصول را زیر پا بگذارند و رأی هم بیاورند شکست خورده‌ محسوب می شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: این روزها ایران‌هراسی بازار داغی پیدا کرده و دولت آمریکا می‌خواهد قانون تحریم موشکی و سپاه را به سنا ببرد و از طرفی دولت عربستان و اردن با یک دروغ بیانیه مشترک علیه ایران صادر می‌کنند و بحرین که کشورش زندان مردم خود است، می‌گوید یک گروه مسلح مرتبط با ایران کشف کرده است. آنها از حاکمیت اسلام عدالت و ضدظلم نگرانند و غربی‌ها همچنان به دنبال غارت مردم ایران هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت الله خاتمی با اشاره به روابط ایران و روسیه اظهار داشت: از سیاست‌های خارجی نظام ما روابط صلح‌آمیز با دولت‌های غیرمحارب است و روسیه در شرایط کنونی مصداق دولت غیرمحارب است و ما در عرصه‌های مختلف با آنها هم‌افزایی داریم.

وی با تاکید بر اینکه درب‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی به روی 2 دولت رژیم غاصب صهیونیستی و دولت محارب آمریکا بسته است، ادامه داد: اما با آنهایی که بخواهند رابطه متقابل و عادلانه داشته باشند ارتباط داریم و سفر مسئولان ما به روسیه هم در همین راستا است.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه مقاومت مردم یمن در برابر جنایات سعودی‌ها قابل تحسین است، افزود: این جنایات یک مباشر دارد و آن دولت سفاک سعودی است، از طرفی دولت آمریکا که سلاح‌های خود را به آنجا می‌فرستد اما این جنایات یک مشوق هم دارد و آن سکوت سازمان‌های بین‌المللی است. موضوع کودک‌کشی عربستان در یمن داشت در سازمان ملل محکوم می‌شد اما رئیس وقت سازمان ملل آن را با دلار معامله کرد و این یک لکه ننگ بر پیشانی سازمان ملل است. به دولت سعودی توصیه می‌کنیم پرونده‌شان را بیش از این سیاه نکنند و دست از وحشی‌گری و آدم‌کشی بردارند و به مذاکره و گفت‌وگو روی بیاورند در غیر اینصورت روز به روز منفورتر می‌شوند و شعار مرگ بر آل سعود فراگیرتر خواهد شد.

آیت الله خاتمی در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس سران عرب خاطر نشان کرد: آنها به آنچه که در این اجلاس می‌خواستند با آن بیانیه شدید که علیه ایران بود نرسیدند البته 2 افتضاح به بار آوردند؛ اول اینکه به سمت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی رفتند و دیگری ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه بود، این جرایر ایرانی است و خواهد بود و هرکس بخواهد به آنها دست‌درازی کند تودهنی محکمی خواهد خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار