میامی؛

برگزاری دومین جشنواره بازی های بومی محلی

این جشنواره با هدف معرفی سنت‌ها، آیین‌های محلی و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان میامی با همت مسؤولان شهرستانی و محلی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی؛
سیدمحمدصادق رضویان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی با بیان اینکه دومین جشنواره گردشگری بازی‌های بومی و محلی در روستای هدف گردشگری عباس‌آباد میامی برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف معرفی سنت‌ها، آیین‌های محلی و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان میامی با همت مسؤولان شهرستانی و محلی برگزار شد.

سیدمحمدصادق رضویان افزود: با اجرای برنامه‌های مختلف و آیین‌های محلی، فضایی شاد و مفرح در کنار معرفی آداب و سنن و بازی‌های خاص محلی در این جشنواره برای مردم و مسافران و گردشگران فراهم شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجرای این برنامه‌ها در معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان و جذب هر چه بیشتر گردشگر مؤثر است، خاطرنشان کرد: روستای هدف گردشگری عباس‌آباد در ۷۵ کیلومتری از مرکز شهرستان و در محور میامی سبزوار قرار دارد و کاروانسرای تاریخی و بافت پلکانی این روستا ازجمله جاذبه‌های گردشگری آن است.

رضویان به یادآوری اسنکه کاروانسرای عباس‌آباد در مرکز روستای عباس‌آباد واقع شده است، افزود: تاریخچه ساخت این کاروانسرا مربوط به دوره صفویه بوده و در دوره قاجار نیز مرمت اساسی شده است.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.