یادداشت تفاهم همکاری سازمان استاندارد ایران و خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه امضا شد

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران وابسته به سازمان ملی استاندارد و خدمات فدرال تاییدصلاحیت روسیه با هدف تسهیل تبادل کالا، خدمات و توسعه همکاری‌ها و تاییدصلاحیت به تفاهم رسیدند.

یادداشت تفاهم همکاری سازمان استاندارد ایران و خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه امضا شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (سه شنبه) اسناد همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، مالی و بانکی، حمل و نقل و شهرسازی، فناوری ارتباطات، نیرو، انرژی و استاندارد با حضور رییسان جمهوری 2 کشور امضا شد. 

به موجب تفاهمنامه 2 کشور درباره استاندارد، همکاری و زمینه تبادل دانش و تجربیات میان 2 طرف برای استقرار و برقراری سیستم تاییدصلاحیت بر اساس استانداردهای بین‌المللی، توسعه می یابد. 

همچنین با هدف هماهنگی در مقررات و روند اجرای خدمات تاییدصلاحیت براساس فرآیندهای مجامع بین‌المللی، سازوکار مشاوره منظم تشکیل می شود.

به روزرسانی، مستندسازی و عملیاتی سازی سیستم تایید‌صلاحیت، ارایه کمک‌های فنی روزآمد در کالیبراسیون و برقراری قابلیت ردیابی، تبادل تجربه ها و اقدام ها برای استفاده از سیستم‌های الکترونیکی از مهمترین همکاری های فنی پیش بینی شده در این تفاهمنامه است.

در این تفاهمنامه بر تبادل و بکارگیری دانش فنی و تجربه مرتبط با گواهی محصول از جمله استاندارد حلال و گواهی سیستم مدیریت بویژه در زمینه سیستم‌های مدیریت کیفیت و زیست‌محیطی، به روزرسانی ساختار سازمانی، قوانین و روش های اجرایی و فرآیند‌های تاییدصلاحیت منطبق بر ضوابط و الزامات مجامع بین‌المللی تاکید شد. 

«نیره پیروزبخت» رییس سازمان ملی استاندارد ایران و «الکسی خرسنتسوف» رییس خدمات فدرال تایید‌صلاحیت روسیه، این یادداشت‌تفاهم را شامل یک مقدمه و هفت بند با اعتبار اجرایی پنج ساله در حضور رییسان جمهوری 2 کشور امضا کرد.

انتظار می‌رود امضای این تفاهمنامه ها بر همکاری دولت‌های ایران و روسیه در زمینه‌های تجاری، مبادلات کالا و خدمات و... تاثیر بگذارد. 

به گزارش ایرنا، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نیز دوشنبه درباره تاثیر اجرای این تفاهمنامه گفت: با امضای این تفاهمنامه، تطابق محصولات با الزام های استاندارد به طور کامل انجام و از این پس محصولات بازرگانی و تجاری بین 2 کشور با استانداردهای مورد توافق مبادله می شود.

«علیرضا خاکی فیروز» اضافه کرد: با این تفاهمنامه بازرسی ها و آزمون دوباره در گمرک های 2 کشور حذف و بستر تجارت و بازرگانی بین ایران و روسیه بیش از پیش تسهیل می شود.

وی گفت: این تفاهم به افزایش تراز تجاری 2 کشور منجر می شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) راهی مسکو شد تا برای نهمین بار با همتای روسی خود دیدار کند.

«حسن روحانی» پیش از ترک تهران گفت: حجم تجارت ایران و روسیه در یک سال گذشته نسبت به پیش از آن، 80 درصد افزایش یافت که به معنای آن است که 2 کشور در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، نیز عصر امروز در نشست مشترک با همتای ایرانی خود در کاخ کرملین به افزایش 70 درصدی مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2016 نسبت به سال 2015 اشاره کرد.

در حاشیه دیدار سران، 14 سند همکاری در زمینه های کنسولی، گردشگری، اقتصادی، ارتباطات، حقوقی و قضایی در کاخ کرملین امضا شد.

شماری از وزیران، مقام ها و رییسان دستگاه ها، رییس جمهوری را در سفر دوروزه به روسیه همراهی می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار