سردرگمی بیماران سکته مغزی در نبود مراکز جامع و علمی توانبخشی و کاردرمانی

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت توانبخشی و کاردرمانی بیماران سکته مغزی گفت: متاسفانه مراکز جامع علمی و تخصصی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

سردرگمی بیماران سکته مغزی در نبود مراکز جامع و علمی توانبخشی و کاردرمانیفرهاد عصارزادگان متخصص مغز و اعصاب و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه درمان اولیه و رسیدگی به بیماران سکته مغزی در کشور انجام شده، گفت: دراین زمینه بیمارستان هایی خاصی به واحدهای سکته مغزی مجهز شدند که بتوانند بیماران را در ساعات طلایی بعد از سکته مغزی تحت درمان قرار دهند تا از فرد معلولیت کامل و به خطر افتادن جان فرد پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: در سکته مغزی چند مرحله درمانی وجود دارد، که درمان در زمان طلایی، در زمان بستری بیمار در بیمارستان و پس از ترخیص بیمارستان مراحل درمان سکته مغزی محسوب می‌شوند که هر مرحله روند درمانی متفاوت و تجهیزات مخصوص به خود را نیاز دارد.

عصارزادگان با بیان اینکه متاسفانه به دو مرحله اول در کشور ما توجه خوبی شده، افزود: فردی که دچار سکته مغزی شده پس از درمان در بیمارستان وترخیص از مراکز درمانی، پروسه مشخصی برای روند درمان وی وجود ندارد و به عبارتی بیمار از این مرحله به بعد ر‌ها می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت درمان پس از ترخیص فرد دچار سکته مغزی از بیمارستان گفت: این مرحله از درمان، اما به همان میزان که درمان‌های اولیه اهمیت دارد مهم بوده و باید همان گونه که بر روی مراکز و واحدهای سکته مغزی توجه شده به مراقبت‌های پس از سکته مغزی از زمان ترخیص بیمار نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مراکز تخصصی و علمی توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی برای بیماران سکته مغزی در کشور نداریم، ادامه داد: در کشور ما مراکز این چنینی وجود ندارند تا فرد دچار سکته مغزی که گرفتار خشکی یا سفت شدن اندام‌ها شده بتواند به آن‌ها مراجعه کرده و عملکرد اندام‌ها و بازگشت به زندگی عادی را با سرعت بهتر و بیشتر انجام دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار