ساری؛

هنرمندان مازندرانی میهمان بوسنیایی ها +تصاویر

هنرمندان مازندرانی در سال جدید نوای دلنشین موسیقی ایرانی را درقلب اروپا طنین انداز می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدوی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : رایزنی فرهنگی ایران امسال در این کشور در نخستین روزهای سال نو ایرانی برنامه های متنوعی را دو شهر بوسنی و هرزگوین برگزار می کند.

وی افزود: گروه هزاردستان مازندران 30 اسفند ماه پارسال به بوسنی و هرزگوین رفتند تا نوروز ایرانی را در این کشور برپا کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : رامین جمالی سرپرست و نوازنده سنتور، عليرضا احمدی ، نوازنده تار، سينا شكری، نوازنده نی، وريا كريميان، نوازنده دف و اصغر رستمی خواننده هنرمندان مازندرانی هستند که آیین نوروز را در بوسنی و هرزگوین برگزار خواهند کرد.

مهدوی افزود: هنرمندان مازندرانی در شهرهای گوراژده و سارایوو قطعات جذاب موسیقی سنتی را با همکاری مرکز فرهنگی شهرداری گوراژده به مردم این شهر هدیه می کنند.

وی گفت : برنامه های جشن نوروز ایرانی تا سوم فرودین امسال در شهر سارایوو ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود : مردم این شهر ها در کنار موسیقی ایرانی ، سفره هفت سین نوروزی را خواهند دید و ایرانشناسان بوسنیایی ، جذابیت های جشن های سال نو را برای علاقمندان روایت خواهند کرد.

مهدوی افزود: از شبکه های تلویزیونی این کشور نیز برای روایت نوروز به بوسنیایی ها که از مردم ایران خاطره خوش مهربانی و نوعدوستی را در زمان جنگ های این کشور به یاد دارند بهره گرفته خواهد شد.


هنرمندان مازندرانی میهمان بوسنیایی ها



هنرمندان مازندرانی میهمان بوسنیایی ها

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.