نامزد انتخابات فرانسه: من يک چپگرای تمام عيار هستم

بنوا آمون نامزد انتخابات فرانسه، با انتقاد از احزاب راست این کشور، خود را یک چپ گرای تمام عیار معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنوا آمون، نامزد رسمی سوسیالیست های فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با حضور در جمع هوادارانش، سخنرانی کرد.
 
این گزارش می افزاید وی با حضور در میان هزاران تن از طرفدارانش در پاریس، که قریب به بیست و پنج هزار تن تخمین زده می شوند، به انتقاد از سیاست های احزاب راست فرانسه پرداخت.
 
بنوا آمون گفت: من برای احزاب چپ مبارزه می کنم و به این موضوع افتخار می کنم چرا که هویت من در چپ خلاصه شده است. بنوا آمون در این رقابت ها با فاصله زیادی از امانوئل ماکرون دیگر نامزد میانه رو قرار دارد.
 
آمون در ادامه نطق انتخاباتی اش گفت: برنامه لیبرال که به بهبود جایگاه راست های افراطی در سراسر اروپا کمک کرده چطور می تواند جلوی جبهه ملی مارین لوپن را بگیرد؟ اشاره او به امانوئل ماکرون است که در رقابتی تنگاتنگ با مارین لوپن نامزد جناح راست افراطی قرار دارد.
 
این دو پیشتاز مبارزات انتخاباتی برای راه یابی به کاخ الیزه هستند. ماکرون تاکنون توانسته است، توجه بسیاری از صاحب نظران را که از جناح سوسیالیست ناامید شده اند جلب کند.
 
این گردهمایی در حالی برگزار می شود که دولت چپ گرای حاکم از مدتها قبل دچار اختلاف شده است. بر اساس آخرین نظرسنجی ها بنوا آمون پس از فرانسوا فیون نامزد جمهوریخواهان که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، در جایگاه چهارم قرار دارد.
 
قرار است بر اساس قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در بیست و سوم آوریل دو هزار و هفده میلادی برابر با سوم اردیبهشت هزار و سیصد و نود وشش برگزار شود.
 
اگر هیچ کدام از نامزدها برنده اکثریت آرا نشوند، دور دوم انتخابات بین دو نفر اول در هفتم مه دو هزار و هفده میلادی برگزار خواهد شد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار