اردبیل؛

افزایش پروازهای داخلی در اردبیل

مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل گفت: پروازهای داخلی در فرودگاه اردبیل نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدفخرالدین هاشمی افزود: امسال پروازهای داخلی از اردبیل نسبت به سالهای گذشته 21.5 درصد افزایش یافته است که یک هزار و 727 پرواز داخلی از فرودگاه اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که در 11 ماهه امسال بیش از 217 هزار و 833 نفر مسافر از طریق پروازهای داخلی از فرودگاه اردبیل جابه‌جا شده‌اند، گفت: بیش از یک میلیون و 553 هزار تن بار نیز جابه‌جا شده است.

مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل اظهار کرد: پروازهای بین‌المللی نیز در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 8.5 درصد کاهش یافته و در این زمینه با کاهش 5.9 درصدی مسافر روبرو بودیم و بار جا‌به‌جا شده در پروازهای بین‌المللی نیز بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

هاشمی تصریح کرد: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه فرودگاه اردبیل بوده که نقش بسزایی در خدمات‌دهی فرودگاه اردبیل خواهد داشت.

وی از اختصاص 38 پرواز فوق‌العاده در تعطیلات نوروزی در اردبیل خبر داد و افزود: این پروازهای فوق‌العاده در مسیر تهران به اردبیل و اردبیل به مشهد خواهد بود.

مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل با بیان این‌که امسال به دلیل شرایط جوی هوا تاخیری در پروازهای اردبیل به وجود آمد، بیان کرد: انتظار داریم با نصب دستگاههای نوین این تاخیر پروازها در اردبیل کاهش یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.