لرستان؛

توقیف بیش از 12هزار موتورسیکلت در لرستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان از توقیف 12هزار و 160 موتورسیکلت از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه توسط پلیس راهنمایی و راننندگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مرادی گفت: تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری در استان لرستان 70 درصد است که با میزان تلفات جاده ای این آمار به 65درصد می رسد.

وی افزود: این میانگین در کشور 42 درصد بوده و در لرستان به 62 درصد افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه درصد تصادفات منجر به فوت در مراکز درمانی بالا است افزود: تا پایان بهمن ماه شهرداری در هفت مورد از تصادفات در معابر شهری مقصر شناخته شده زیرا نقاط حادثه خیز منجر به تصادف را بهسازی نکرده است.

وی با انتقاد از حضور نداشتن شهردار در جلسات شورای ترافیک استان لرستان گفت: عوامل شهرداری خرم آباد به مقوله ترافیک به عنوان یک مورد فرعی نگاه می کنند در حالیکه ضعف مبلمان شهری در سطح معابر مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: در ایام تعطیلات نوروز گذشته 2 درصد از ترافیک کشور و چهار درصد از تلفات انسانی در جاده ها سهم استان لرستان بوده است.

وی همچنین به همکاری 37 هزار دانش آموز همیار پلیس در لرستان اشاره کرد و گفت: همیاران پلیس با آموزش های ارایه شده در طول سال می توانند کمک بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشند چراکه والدین نسبت به رفتار فرزندان خود واکنش مثبتی نشان می دهند.

وی افزود: خودروهایی که در طول ایام تعطیلات مرتکب تخلف شوند، تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه شهرستان خرم آباد به سامانه کنترل هوشمند تخلفات مجهز نیست گفت: در صورت اجرای طرح جامع حمل و نقل خرم آباد بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می شوند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.