بجنورد؛

افزایش 5 درصدی تولید آب شرب

در 11 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید آب شرب 5 ممیز 2 دهم درصد افزایش مصرف داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : میزان استحصال آب در 11 ماهه سال جاری بیش از 38 میلیون و 569 هزار و 963 مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 94 شاهد افزایش آب در بین شهروندان بوده ایم.

وی میانگین مصرف آب ماهانه هر مشترک در یازده ماهه سال جاری را 13 متر مکعب عنوان کرد و از شهر های درق ، گرمه و ایور به عنوان شهر های پرمصرف و از شهر های راز ، قوشخانه و چناران شهر به عنوان شهر های کم مصرف نام برد.

ساقی افزود: در حال حاضر کل آب شرب استان با توان تولید 2 هزار و 221 لیتر بر ثانیه از 92حلقه چاه ، 4 دهنه چشمه یک رشته قنات و سه سد شیرین دره در شهر بجنورد، سد بارزو در شیروان و سد بیدواز در شهر اسفراین تامین و بین مشترکان توزیع می شود.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب گفت : در حال حاضر 99ممیز 98 دهم درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی و 32درصد از جمعیت شهری استان در شهر های بجنورد و اسفراین از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار هستند.

ساقی خاطر نشان کرد : هم اکنون سرانه مصارف خانگی در استان به ازای هر نفر 125 لیتر در شبانه روز است که این رقم با نزدیک شدن به ایام پایانی سال رو به افزایش است.

وی با اشاره به شستشو های پایان سال از هم استانی های عزیز خواست از شستشو های غیر ضرور تا حد امکان پرهیز کنند و از شستن فرش ها ، اتو مبیل ، حیاط ، آبیاری فضای سبز و ... با آب شرب اجتناب کنند و هم چون گذشته شرکت آب و فاضلاب استان را در ارائه خدمات هرچه بهتر به هم استانی ها یاری کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.