آیا ترامپ حقوق ریاست جمهوری را به خیریه می‌دهد؟

کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا از ارائه شواهدی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ دستمزد ۴۰۰ هزار دلاری ریاست جمهوری را به خیریه می‌دهد، امتناع کرده‌اند.

آیا ترامپ حقوق ریاست جمهوری را به خیریه می‌دهد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا همچنان از اثبات این موضوع که آیا حقوق سالانه خود را به خیریه می‌دهد، طفره می‌رود.

ترامپ در سخنرانی خود در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام کرده بود "بگذارید همین جا به شما بگویم در صورت پیروزی در انتخابات هیچ دستمزدی را نخواهم پذیرفت". در ۲۱ سپتامبر همان سال نیز ترامپ در نشست Q&A توییتر شرکت کرد. در این جلسه یکی از حضار از او پرسید آیا می‌توانی از حقوق ریاست‌جمهوری چشم‌پوشی کنی؟ او نیز پاسخ داده بود "من حتی یک دلار هم دریافت نخواهم کرد و از تمام دستمزد ریاست‌جمهوری‌ام صرف‌نظر می‌کنم".

این در حالی است که پرسش‌ها درباره اینکه آیا ترامپ به این وعده خود عمل کرده، بی جواب باقی مانده است. اگر ترامپ حقوق ریاست جمهوری را پذیرفته باشد، اولین چک حقوقی وی برای ماه ژانویه مبلغی به رقم ۳۳ هزار و ۳۳۳ دلار بوده است. دومین چک حقوقی وی نیز برای روز ۲۰ مارس خواهد بود. با این وجود، تاکنون هیچ نهادی از جمله کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا درباره اینکه آیا ترامپ حقوق ریاست جمهوری خود را به خیریه می‌دهد یا برای خود برمی‌دارد، پاسخ قطعی نداده است.

شان اسپایسر در یکی از نشست‌های خبری کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور چک حقوقی را دریافت می‌کند و سپس آن را اهدا می‌کند. " سارا هاکبی سندرز"، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز به وب سایت "پولیتی فکت" گفت: لازم است رئیس جمهور چک حقوقی را دریافت کند، اما می‌تواند آن را به خزانه داری یا خیریه اهدا کند.

این در حالی است که تا به امروز مدرک و سندی دال بر اثبات این ادعا‌ها ارائه نشده است.

طبق قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور از حقوقی مشخص برخوردار است که در طول دوران تصدی این سمت، کاهش یا افزایش داده نمی‌شود. "هربرت هوور"، "جان اف کندی"، و "جورج واشنگتن" از چهره هایی هستند که از دستمزد ریاست جمهوری صرف‌نظر کرده اند. به پول امروز، ثروت آن‌ها به ترتیب، ۸۲ میلیون دلار، ۱۰۰ میلیون دلار و ۵۸۰ میلیون دلار بود که در مقابل ثروت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ رقم قابل توجهی به شمار نمی روند. 

با این حساب، حقوق ریاست جمهوری ترامپ تنها یک صدم درصد از مجموع ثروت او را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار