گفتگوی عیدانه با حمید حامی؛

علاقه خواننده پاپ به عیدی دادن/ امیدوارم کسی از موسیقی حذف نشود

بیشتر علاقه‌مند به عیدی دادن هستم و به اولین نفری که دوست دارم عیدی بدهم، برادرزاده‌ام «سامیار» است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید حامی خواننده پاپ کشورمان متولد 14 خرداد 1355 در تهران است. وی فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرد و تا به امروز آثار زیبا و ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است. به مناسبت فرا رسیدن سال جدید، گفتگویی را با این هنرمند خوب کشورمان ترتیب داده ایم که در ادامه آن را می‌خوانید:

دوست دارم عیدی بدهم/ امیدوارم نجابت از دست رفته؛ به جوانان ایرانی بازگردد  

آقای حامی، سال 95 برای شما چطور بود؟

سال 95، سال چهلم زندگی‌ام بود. سالی که از بچگی شنیده بودم با دیگر سال های زندگی متفاوت است. در این سال اتفاقات بسیار خوبی برای من افتاد، از لحاظ فکری پیشرفت های زیادی داشتم و به طور کلی یکی از پربارترین و امیدوارکننده‌ترین سال های زندگی‌ام بود.

اگر بخواهید از میان هفت‌سین‌ سفره عید یکی را انتخاب کنید، کدام را انتخاب می کنید و چرا؟
 
سبزه، آن هم به این دلیل که سرسبزی، رویش و طبیعت را خیلی دوست دارم. از طرفی خاطره‌های بسیار خوبی از سبزه عید دارم که به دوران کودکی‌ام برمی‌گردد؛ اینکه مادرم همواره و همیشه در آستانه سال نو سبزه عید می گذاشت. سبزه برخلاف بقیه عوامل سفره هفت‌سین، زنده بوده و رشد می کند و به همین خاطر خیلی دوستش دارم. 

بیشتر دوست دارید عیدی بدهید یا بگیرید؟ اولین کسی که برای عیدی دادن به او لحظه‌شماری می‌کنید، چه کسی است؟ 

بیشتر علاقه‌مند به عیدی دادن هستم و به اولین نفری که دوست دارم عیدی بدهم، برادرزاده ام «سامیار» است. خودم به شخصه خیلی سال است که عیدی نمی گیرم و تنها کسی که به من عیدی می دهد، عموی بزرگترم است. آن هم به دلیل شگونی که دارد هر سال که به منزلشان می روم به من عیدی می دهند.

دوست دارم عیدی بدهم/ امیدوارم نجابت از دست رفته، به جوانان ایرانی بازگردد

اگر بخواهید به انتخاب خودتان به سفره هفت‌سین چیزی اضافه کنید، آن چه خواهد بود؟

وجدان، بیداری، انصاف، عدالت و از همه مهم تر سلامتی.

اگر قرار بود چیزی غیر از پول را به هم عیدی بدهیم، شما ترجیح می‌دادید که آن عیدی چه باشد؟

کاش به جای عیدی که امروز معمول است یا به مردم گل و گیاه و درخت هدیه می دادیم و یا کتاب هایی که به آن ها درس بیاموزد. البته چنین چیزی خیلی سخت و بعید است، اما ای کاش که با فرهنگ سازی آن هم نه از طریق تلویزیون و تریبون های مختلف بلکه سینه به سینه منتقل می شد. مثلا به این شکل عیدی دادن را از خانواده های خود شروع می کردیم تا چنین چیزی در جامعه نیز اتفاق بیفتد. 

در لحظه تحویل سال برای جامعه موسیقی کشور چه دعایی می‌کنید؟

دعا می کنم هر کسی که در عرصه هنر ایران فعالیت می کند، سلامت، پویا و موفق باشد. کسی از این عرصه حذف نشود، بلکه اضافه شود. اما تنها آن‌هایی دیده شده و به پیشرفت برسند که لیاقت و علم آن را دارند. کسانی که هنر به معنای واقعی آن در نهادشان وجود داشته و به قولی کاسب نیستند.

دوست دارم عیدی بدهم/ امیدوارم نجابت از دست رفته، به جوانان ایرانی بازگردد

احساس و نظر خود را نسبت به این کلمات بیان کنید.

سیب:
سلامتی

بارانِ بهاری:
خاطره های عاشقانه

ماهی قرمز:
حبس ناجوانمردانه ی یک موجود زنده

قرآن:
نشانه و یادآور حضور خداوند

دوست دارم عیدی بدهم/ امیدوارم نجابت از دست رفته، به جوانان ایرانی بازگردد

و صحبت پایانی شما؟

امیدوارم کسانی که در دنیا عامل و باعث جنگ هستند از میان برداشته شوند تا مردم کشورهای درگیر جنگ، در سال 96 با آرامش زندگی کنند. همچنین سرزمینم ایران همان طور که تا به الان در امنیت به سربرده، در این امنیت باقی بماند و دیگر اینکه امیدوارم نجابت از دست رفته جوانان ایرانی به آن ها بازگردد.



گفتگو از لیلا بیک زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار