600 نیروی نظامی به هلال نفتی لیبی اعزام می‌شوند

دولت الوفاق لیبی 600 نیروی نظامی را برای حفاظت از تاسیسات نفتی‌اش از اقدامات تروریست‌ها، به منطقه نفت‌خیز شرق این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، مهدی برغثی، وزیر دفاع دولت الوفاق لیبی، اعلام کرد: برای حمایت از تاسیسات نفتی و تقویت نیروهای هلال نفتی، 600 نیروی نظامی به این منطقه اعزام می کنیم.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: بنابر درخواست رئیس دستگاه حفاظتی تاسیسات نفتی، 600 نیروی نظامی برای حمایت و حفاظت از زیرساخت های نفتی به این منطقه فرستاده می شوند.

همچنین مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی، تمامی طرف های درگیر در این کشور را به تعهد داشتن به قانون بین‌المللی حقوق انسانی دعوت کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: باید هر گونه  گروگان گیری، بازداشت اجباری و اعدام بدون محاکمه در لیبی پایان یابد و با زندانیان بر اساس قانون انسانی برخورد کنند.

همچنین ولادیمیر سورونکوف، معاون نماینده روسیه در شورای امنیت، در گفتگو با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: تنها راه حل قابل دسترس در بحران لیبی، مذاکرات سیاسی و داشتن نقشه راهی متعادل است.

با بالاگرفتن درگیری ها میان نیروهای دولت الوفاق لیبی با تروریست های گروه سرایا بنغازی، که وابسته به گروه داعش هستند، 8 نیروی نظامی دیگر در روز گذشته (جمعه) زخمی شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار