سردار جمشیدیان:

روش‌های سنتی سربازی دیگر پاسخگوی نیروهای مسلح ما نیست

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید شیوه‌های سنتی سربازی و اداره پادگان‌ها کنار گذاشته شود چرا که دیگر پاسخگوی پادگان‌ها و نیروهای مسلح کشور نیست.

روش‌های سنتی سربازی دیگر پاسخگوی نیروهای مسلح ما نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم نهمین جشنواره جوان سرباز سپاه که امروز 17 اسفند ماه در سالن الغدیر نزسا برگزار شد با اشاره به این موضوع که نیروی انسانی در استراتژی نظام انقلاب اسلامی بزرگترین سرمایه است اظهار داشت: نیروی انسانی در حوزه دفاعی سرمایه اصلی کشور است و ما به این سرمایه توجه ویژه داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: ما در نیروهای مسلح از لحاظ ادوات و تجهیزات در شرایط خوبی قرار داریم اما عنصر اصلی اقتدار ما سربازان هستند که بهترین دلیل برای اثبات این موضوع میزان شهدا و جانبازان سرباز جهت برقراری امنیت در مناطق و مرزهای کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در صحنه دفاع از کشور و ایجاد امنیت در مرزهای شرقی و غربی کشور این سربازان هستند که با وجود شرایط سختی چون بسته شدن راه پایگاه‌ها و حتی مدفون شدن پایگاه‌های مرزی خود در زیر برف و یا در گرمای شدید مناطق جنوبی به فداکاری و دفاع از مرزهای کشور می‌پردازند.

سردار پورجمشیدیان با تأکید به این موضوع که محور اصلی دفاع از کشور سربازان هستند گفت: سربازی در نظا مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نقاط جهان تفاوت اساسی دارد همگان می‌دانند که پیش‌تر سربازی را در کشور اجباری می‌خواندند اما امروزه دیگر این گونه نیست.

معاون هماهنگ کننده نزسا ادامه داد: حتی در برخی از کشورها سربازی به معنی مزدوری است یعنی عده‌ای را اجیر می‌کنند و به آنها سلاح می‌دهند تا برای آن کشور مزدوری کنند اما ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلا این موضوع را نداریم.

وی درباره تعابیر امام راحل در خصوص سرباز و سربازی بیان داشت: امام راحل همواره می‌فرمودند که سربازی کاری خدایی است و سرباز همواره سرباز خداست پس این افتخار ماست که سرباز امام زمان و نظام اسلامی باشیم.

سردار پورجمشیدیان با تأکید به این موضوع که دو کلمه بسیجی و سربازی در نظام مقدس اسلامی ایران کلماتی مقدس هستند، گفت: درباره کلمه بسیجی باید بگویم که این کلمه آنقدر والاست که همه مقامات بلند مرتبه کشوری و لشکری افتخار می‌کنند که بگویند بسیجی هستند. درخصوص سربازی نیز این گونه است و در نیروهای مسلح نظام مقدس اسلامی کشور سرباز بالاترین مقام در نیروهای مسلح را دارد و افتخار تمامی مقامات و منصب‌داران لشکری این است که روزی سرباز نظام بودند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: مقام معظم رهبری نیز توجهات ویژه‌ای به مسئله سرباز و سربازی داشتند و حتی فرمودند که باید پادگان‌ها به مکان‌هایی فرهنگی و مدارس ویژه تبدیل شوند که در آن درس شرف و شجاعت به سربازان داده شود تا سربازان به انسان‌های صالح تبدیل شده و برای کشور خدمت کنند.

وی با بیان اینکه باید به صورت عملی فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا را مدنظر قرار داد اذعان کرد: در این چارچوب کارهای زیادی صورت گرفته اما هنوز با حد مطلوب که مدنظر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب است فاصله داریم و باید کارهای زیاد دیگری صورت دهیم.

سردار پورجمشیدیان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت سربازان در تمامی امور مانند کنترل پادگان‌ها کمک استفاده کرد و باید شیوه‌های سنتی سربازی را کنار گذاشت چرا که دیگر پاسخگویی پادگان‌ها و نیروهای مسلح نیست. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار