مالزی اتهام نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را رد کرد

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی مالزی را به نقض تحریم‌های کره شمالی متهم کردند.

مالزی اتهام نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مالزی روز شنبه هرگونه اتهام درمورد نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را رد کرد. رویترز پیش از این گزارش داده بود شرکت‌های مرتبط با کره شمالی یک شبکه تسلیحاتی را در مالزی تشکیل داده‌اند.

رویترز دوشنبه گذشته نیز گزارش داد مأموران اطلاعاتی کره شمالی از طریق یک شرکت به نام «گِلُکام» (GLOCOM) یک عملیات نظامی خارج از مالزی انجام داده‌اند.

اما وزارت خارجه مالزی امروز طی بیانیه‌ای هر گونه نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را رد کرد. 

وزارت خارجه مالزی همچنین اعلام کرد اطلاعات کافی برای پاسخگویی به سوالات کارشناسان شورای امنیت ملی سازمان ملل را در اختیار آنها قرار می‌دهد».

کارشناسان سازمان ملل گزارشی را به شورای امنیت این سازمان ارائه داده‌اند که در آن ادعا شده شرکت گِلُکام با دو شرکت مالزیایی که تحت کنترل سهامداران کره شمالی هستند، در ارتباط بوده‌ است. براساس گزارش مذکور این شرکت‌ها با فروش تجهیزات جنگی رادیویی تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را نقض کرده‌اند.

مالزی برای مدت‌ها روابطی بسیار قوی با کره شمالی داشته است؛ اما ارتباط این دو کشور به تازگی پس از ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور تیره شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار