امشب در گفتگوی ویژه خبری:

فاصله دریافتی بازنشستگان و حقوق بگیران باید کم شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فاصله دریافتی بازنشستگان و حقوق بگیران باید کم شود اکنون این فاصله به 15 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، تلاش برای ترمیم حقوق بازنشستگان امشب11  اسفند ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مجلس و دولت نگاه خاصی به بازنشستگان دارد

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه درباره  همسان سازی دریافتی حقوق بگیران و بازنشستگان گفت:  بعد از پیروزی انقلاب و یا در چند دهه گذشته مجلس و دولت به بازنشستگان و برخی از کارمندان نگاه خاصی داشته است.


وی با اشاره به اینکه، آموزش و پرورش نگاه خوبی به دریافتی ها  دارد گفت: هم مجلس و هم دولت اقدامات خوب و اساسی را در این رابطه انجام داده اند.
 
فاصله دریافتی ها با خط فقر جامعه تناسب ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه، فاصله دریافتی ها با خط فقر جامعه تناسب ندارد ادامه داد: مجلس دهم درصدد برآمد تا در خصوص دریافتی بازنشستگان جهش داشته باشد.

خدادادی با اشاره به اینکه، دریافتی مددجویان بهزیستی از 65 هزار به  بیش از200 هزار تومان رسید اظهار داشت:  فاصله دریافتی بازنشستگان با حقوق بگیران باید کم شود و این فاصله از 10 درصد به 15 درصد رسیده است.

سقف دریافت  باید به2 میلیون تومان برسد

وی با اشاره به اینکه، 670 هزار نفر تا سقف 2 میلیون تومان دریافتی بازنشستگی دارند اظهار داشت: مصوبه مجلس، دولت و صندوق های بازنشستگی را موظف می کند تا سقف دریافتی ها به 2 میلیون تومان برسد. 
 
تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه، در انتهای برنامه ششم توسعه هر بازنشسته  نباید بیشتر از10 درصد با دیگران فاصله داشته باشد گفت: امروز مجلس این فاصله را 15 درصد کرده است لذا، بار مالی آن برای امسال 13 تا 14 هزار میلیارد تومان است.

یک میلیون و600 هزار نفر زیر2 میلیون دریافتی دارند

وی با بیان اینکه، دولت در لایحه بودجه کار را آغاز کرده است گفت: 2 میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته در کشور داریم که یک میلیون و600 هزار نفر زیر 2 میلیون دریافتی دارند 
 
اعلام آمادگی دولت برای صدور احکام حقوقی بازنشستگان ذی نفع  از ابتدای سال جدید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت اعلام کرده احکام حقوقی سال ۹۶ بازنشستگان ذی نفع ناشی از اجرای این حکم را از ابتدای سال جدید اعمال کند، ضمن آن که در صورت مکفی  نبودن اعتبارات پیش بینی شده در ردیف مذکور بودجه دولت می تواند از منابع هدفمندی یارانه ها نسبت به تامین اعتبار اقدام نماید

وی در خصوص مصوبه مجلس در مورد اینکه حداکثر حقوق مدیران دو برابر حداقل حقوق ها باشد نیز عنوان کرد: مجلس نباید در این کار دخالت می کرد چراکه این اقدام، نظام اداری نظام کارشناسی و نظام مدیریتی را حساس کرد.

تاج گردون با بیان اینکه نظام امور استخدامی کار خود را می کرد گفت: براین مبنا حقوق مدیران نباید بیشتر از دو برابر حداکثر مبلغ حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.

وی تصریح کرد: همچنین شورای حقوق و دستمزد می تواند برای مشاغل تخصصی افزایش دستمزد در نظر بگیرد.

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در مورد مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان با درآمدی کمتر از دو میلیون تومان گفت: رقمی که در این مصوبه ذکر شده کافی نیست اما به دلیل محدود بودن منابع مالی این رقم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه ما با قاعده عدالت و توازن همخوانی ندارد و اصل محاسبات بیمه ای را بهم می ریزد اظهار داشت: این مصوبه با روح ماده ۳۷ برنامه ششم توسعه سازگاری ندارد.


خدادادی افزود: یک میلیون و صد و نود هشت هزار و پانصد و یک نفر از یک میلیون و سیصد و بیست و دو هزار و صد و پنجاه و دو نفر در صندوق های بازنشستگی نزدیک به دو میلیون تومان حقوق می گیرند پس نمی توانیم منتی از این بابت برای آن ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: در صندوق های بازنشستگی لشکری هم حدود ۶۷۰ هزار نفر بازنشسته داریم که وضعشان کمی بهتر از سایر بازنشستگان است و دریافتی هایشان ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار