امسال نهمین سال کم‌ بارش در کشور بود

رئیس سازمان هواشناسی گفت: شاخص SPI هفت‌ساله نشان می‌دهد که از سال‌های قبل در کشور کم‌بارشی انباشته شده داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ داوود پرهیزکار ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری،گفت: با وجود معضل کم‌آبی که در کشور ایجاد شده است، می‌خواهیم هم کشاورزی را توسعه دهیم و هم آب آشامیدنی را تامین کنیم، این درحالی است که کمبود بارش و تغییر نوع بارش نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شاخص SPI هفت‌ساله نشان می‌دهد که از سال‌های قبل در کشور کم‌بارشی انباشته شده داریم، افزود: امسال نهمین سال است که بارش از حد نرمال بالاتر نرفته است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرمایش جهانی و اثرات آن روی اقلیم‌های متفاوت، بحث روز دنیاست که باید بررسی شود، ادامه داد: تاثیر گرمایش جهانی روی موضوعات خاص بحث اصلی سازمان ICC است و این گرمایش در حال حاضر تایید شده است.

وی با تاکید بر اینکه در آخرین گزارش سازمان ICC به سازمان ملل علت این گرمایش جهانی گازهای گلخانه‌ای به ویژه CO2 معرفی شده است، اضافه کرد: توسعه صنعتی شدن در دنیا همه زیرسیستم‌های جهان را به هم می‌ریزد و افزایش CO2 و اتفاقاتی که به دنبال این فرایند رخ می‌دهد نتیجه این توسعه صنعتی است.

پرهیزکار به افزایش دمای کره زمین اشاره و خاطرنشان کرد: در یک روال کوتاه‌مدت نمی‌توانیم به اقلیم گذشته بازگردیم و حتی در خیلی از موارد امکان جبران هم وجود ندارد.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.