همتی در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی مطرح کرد؛

شفافیت صورت‌های مالی راهگشای ارتباطات جهانی

رئیس بیمه مرکزی گفت: گزارشگری مالی اندکی با تأخیر آغاز شده اما همچنان هم مؤثر خواهد بود.

شفافیت صورت های مالی راهگشای ارتباطات جهانیخبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالناصر همتی در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی با اشاره به اینکه شروع گزارشگری مالی شرکت ها اندکی دیر شده ولی همچنان هم مؤثر است، اظهار داشت: هدف اصلی بیمه حمایت از سرمایه های بیمه گذاران خواهد بود اما ارتباطات و یکپارچگی صنعت بیمه هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: برای افزایش ارتباطات و هماهنگی با مجامع بین‌المللی ارائه صورت‌های مالی اهمیت زیادی دارد. این شفاف سازی موجب برقراری ارتباطات با کشور های خارجی در سطح مطلوبی  می شود.
 
همتی اظهار داشت: یکی از توانگری های بیمه افشای مقررات مربوط به صورت های مالی است، همچنین برای تقرب صنعت بیمه کشور به سطح بین المللی فرصتی چهار ساله در اختیار داریم که برنامه ریزی های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: شرکت های بیمه باید ذخیره فنی و کامل برای جبران خسارت خود داشته باشند که در سال های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: دانش لازم برای اجرای گزارشگری مالی و افرادی که در این زمینه تخصص کافی را داشته باشند، اندک است اما برنامه ریزی های مطلوب و اقدامات تأثیر گذاری در دستور کار قرار دارد.
 
همتی در پایان تصریح کرد: در صورت همکاری سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان های ذیربط ارتباط کشور با مجامع جهانی در سطح خوبی قرار می گیرد و این امر موجب رشد سرمایه گذاری دیگر کشور ها در صنعت بیمه و سازمان های ذیربط خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار