"اسپوکس"، ورزش باستانی ایران را بهتر بشناسیم

رشته ورزشی "اسپوکس" برگرفته از فرهنگ وسنت ایران است که به تازگی عضور مجامع بین المللی مجامع بین المللی شده است.

آقایی میر //////// خوانده شده /////// 2 فروردین ////// اسپوکس ورزش باستانی ایران را بهتر بشناسیم
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ورزش "اسپوکس"، رشته ای نوپا در کشور است که برای نخستین بار توسط محمدرضا هاشم پور در سال 1390 پایه گذاری شد. برای توسعه این رشته در سالهای 2012 و2013 چندین اجلاس رسمی و غیر رسمی بین المللی در خصوص معرفی آن به مجامع بین المللی ورزش صورت گرفت که پس از بازتاب مثبت بین المللی ورزش اسپوکس به رسمیت شناخته شد.

در این راستا پس از کارشناسی از طرف معاونت توسعه ورزش قهرمانی  و معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تاییدشد و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمنهای ورزشی قرار گرقت.

این رشته  ورزشی برگرفته از انواع ابزار های جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است.

اسپوکس از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد، ورزشکاران این رشته برای آمادگی نیاز به تمرینات ویژه  و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی دارند تا در رقابتهای قهرمانی و همگانی شرکت کنند.

این رشته ورزشی محدودیت سنی و جنسی ندارد و قابل استفاده عموم در همه مکانها است. از این رو همه می توانند در باشگاهها، ادارات، مدارس ،پارکها در جهت ارتقاء اعتماد بنفس و شادابی و لذت بردن از ایام فراغت به آن بپردازند.

ورزش اسپوکس نقش مهمی براي ايجاد شادي، سلامت، تعامل اجتماعي، اتحاد و رشد جوامع دارد که از طريق ارتقاء و ترويج  فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش نقش مهمی در افزایش و فعاليت های بدنی ایفا می کند.

سرانجام با حمایت های مسئولان فدراسیون انجمنهای ورزشی نسبت به ورزش کشور و فرهنگ ایرانی ، پس از کارشناسی لازم ورزش اسپوکس برای ادامه فعالیت رسمی تحت پوشش این فدراسیون قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار