استولتنبرگ: در نشست وزرای دفاع ناتو، اقدامات ضد تروریستی جدید را بررسی خواهیم کرد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از بررسی اقدامات تازه برای مبارزه با تروریسم در نشست وزرای دفاع این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست خبری خود در مقر ناتو در بروکسل گفت: «این، زمانی حیاتی برای امنیت کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس است. بنابراین، نشست وزرای دفاع (ناتو) نیز بسیار مهم و به هنگام است. ما تصمیم هایی می گیریم تا اطمینان یابیم ائتلاف ما در مواجهه با چالش های رو به تغییر، قدرتمند باقی خواهد ماند؛ زیرا ناتوی قدرتمند برای اروپا و همچنین برای آمریکای شمالی مفید خواهد بود.»

دبیرکل ناتو افزود: «در دو سال اخیر، ما بیشترین افزایش را در دفاع جمعی خود از زمان پایان جنگ سرد تاکنون ایجاد کردیم. ما از نزدیک با شرکایمان در خاورمیانه و سایر نقاط همکاری داریم و بعد از سال‌ها کاهش بودجه، هزینه های دفاعی را افزایش داده ایم. امروز، پیشرفت خود را در مناطق شرقی ائتلاف (ناتو) مرور خواهیم کرد. ما قصد داریم چهار گروه رزمی چندملیتی به استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان اعزام کنیم تا پیام روشنی را مبنی بر عزم و آمادگی ناتو برای دفاع از کشورهای هم پیمان، بفرستیم. ما همچنین در این باره گفتگو می کنیم که ناتو چه کارهای تازه ای می تواند در مبارزه علیه تروریسم انجام دهد. ما سالها است که در این زمینه (مبارزه با تروریسم) فعالیت می کنیم و امروز نیز کارمان ادامه خواهد داشت. از افغانستان گرفته تا عراق و تونس، از ائتلاف (جهانی) ضد داعش حمایت کرده و تبادل اطلاعات را بهبود بخشیده ایم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار