واکنش اسلام‌آباد به تعلل آمریکا در صدور روادید برای یک مقام پاکستانی

پاکستان به تعلل آمریکا در صدور روادید برای نایب رئیس سنای این کشور واکنش نشان داد.

واکنش پاکستان به تعلل آمریکا در صدور روادید برای یک مقام پاکستانی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، یکی از مقامات پارلمان پاکستان گفت خودداری آمریکا از صدور به موقع روادید برای نایب رئیس سنای پاکستان برای سفر به آمریکا باعث شد تا اسلام آباد روز دوشنبه نشستی با حمایت سازمان ملل متحد را تحریم کند. هنوز مشخص نیست اینکه سناتور عبدالغفور حیدری نتوانسته است به موقع روادید آمریکا را دریافت کند به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص ممنوعیت صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی مربوط می شود یا خیر. حیدری از رهبران حزب «جمعیت علمای اسلام» پاکستان است. 

چودری ارشد، مسئول دفتر رئیس سنای پاکستان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت حیدری در واکنش به خودداری آمریکا از صدور به موقع روادید برای وی، سفر خود را به آمریکا لغو کرد و مابقی هیئت پاکستانی که قرار بود به این سفر بروند اقدامی مشابه انجام دادند.

چودری افزود اگر آمریکا درمورد این تعلل خود توضیحات لازم را ارائه نکند، هیچ هیئتی از سنای پاکستان به آمریکا سفر نخواهد کرد و از هیچکدام از اعضای کنگره آمریکا یا دیپلمات های این کشور در پاکستان استقبال نخواهد شد.

درحال حاضر امکان دسترسی به حیدری برای دریافت اظهار نظر وی در این خصوص فراهم نشده است.

رئیس سنای پاکستان نیز روز یکشنبه در واکنش به این تعلل واشنگتن گفت سنا از هیچ هیئت آمریکایی، اعضای کنگره یا دیگر مقامات بلندپایه آمریکا در اسلام آباد استقبال نخواهد کرد.

رضا ربانی، رئیس سنای پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد هیچ هیئتی از سنای پاکستان به آمریکا سفر نخواهد کرد مگر آنکه واشنگتن درمورد تعلل خود در صدور روادید برای حیدری توضیحات لازم را ارائه کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام آباد نیز روز یکشنبه گفت به علت قوانین مربوط به مسائل محرمانه قادر به اظهارنظر در این خصوص نیست.

مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به واسطه مواضع ضد آمریکایی خود معروف است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار