گیلان؛

مفاخر؛ الگویی برای حال و آینده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مفاخر ما با در نظر گرفتن زمان و مکان با دو بال ابداع و روشمندی مطرح شدند و می توانند الگویی برای حال و آینده ما باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

مراسم تجلیل از استاد مرادیان گروسی از مفاخر فرهنگی گیلان، روز گذشته (یکشنبه ٢٤ بهمن) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان در مرکز گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

فیروز فاضلی در این مراسم، ضمن تقدیر از علی اکبر مرادیان گروسی که هشتاد و هشتمین سالگشت زندگی خود را تجربه می کند؛ وجود چنین جلساتی را مبتنی بر تبیین دو مفهوم «ابداع و نوآوری» و «روش مندی» دانست.

وی اذعان داشت: مفاخر ما با در نظر گرفتن زمان و مکان با دو بال ابداع و روشمندی مطرح شدند و می توانند الگویی برای حال و آینده ما باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به تبیین خدمات استاد گروسی به زبان و شعر گیلکی و فارسی از جمله پیوند ادبیات فولکلوریک با غزلیات گیلی، شعر نو و «هساشعر» پرداخت.

فاضلی با قرائت نمونه هایی از اشعار استاد، در مورد ایجاز، نماد خلاقانه، نوستالژیک و پیوند عاطفه و طبیعت در اشعار مرادیان گروسی سخن گفت و تعجب خود را از ٦٠٠ شعر گیلکی و فشردگی زبان شعر گیلکی به خصوص «هساشعر» (شعر اکنون) ابراز داشت.

وی؛ بومی گرایی و پناه بردن به دامن طبیعت و تجربه شهودی شاعرانه مرادیان گروسی را ستود.

انتهای پیام/م


برچسب ها: گیلان ، رشت ، مفاخر ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.