حسن‌وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید بیش از 750 هزار بشکه نفت در کشور کاهش یافته است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: به دلیل معضل ریزگردها توليد نفت نيز طی اين مدت حدود 750 هزار بشکه در روز كاهش پيدا كرده است.

حل معضل ریزگردها نیازمند تصمیم‌گیری جدی مسئولان رده بالای کشور است
"فریدون حسن‌وند" عضو مجمع استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه متأسفانه طی چند روز گذشته به دليل وجود ريزگردها آب، برق، سیستم مخابراتی، بهداشت و درمان، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات دچار مشكل شده است، گفت: توليد نفت نيز طي اين مدت حدود 750 هزار بشکه در روز كاهش پيدا كرده است.

رئيس كميسيون انرژی در ادامه افزود: روز گذشته جلساتی با وزیر نیرو، معاونان وی و استاندار برگزار كرديم، امروز صبح هم جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس داشتيم كه لاریجانی دستور عاجلی به کمیسیون کشاورزی برای رسیدگی به این مسئله ارائه کرد.

وي تصريح كرد: کمیسیون انرژی هم کمیته‌ای را مسئول رسیدگی به معضلات استان خوزستان کرده تابا بررسی تمام جوانب، گزارشی را برای ارائه به صحن علنی و سران قوا آماده كند.

حسنوند تاکید کرد: متأسفانه آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های استان خوزستان وارد شده است و این مسئله بعد از جنگ 8 ساله هم مورد بی‌دقتی و کم توجهی قرار گرفته نباید در صورت قطع برق، مردم به مدت چندین ساعت آب هم نداشته باشند این موضوع عدم توجه به پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد که در جلسه روز گذشته پیرامون آن بررسی و تصمیماتی گرفته شد.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: ضعف مدیریت و عدم حضور مدیران به طور دائم در استان خوزستان، مسئله نگهداری و تعمیرات به صورت ماهانه و فصلی باید در این استان مورد دقت قرار می‌گرفت که در این رابطه سهل انگاری شده لذا یک تصمیم جدی باید از سوی دولت و مجلس اتخاذ شود زیرا اکنون اقتصاد کشور لطمه خورده و امنیت آن مورد تهدید قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نفر از مردم به طور کامل از این موضوع‌ ناراحت هستند، گفت: آن‌ها نگرانی خود را به مسئولان و نمایندگان منتقل کرده‌اند و فکر می‌کنم باید هیئت دولت طی یک جلسه اضطراری در استان خوزستان بحث‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهد و در این مورد تصمیمات کوتاه مدت، دراز مدت و کلی اتخاذ کرده و بودجه مورد نظر آن را مصوب کند تا شاید دغدغه مردم تا حدودی رفع شود.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر پدیده ریزگردها به عنوان مشکلی جدی برای سلامت، اقتصاد و امنیت تمام کشور تعریف می‌شود و اکنون استان خوزستان در مرز این تهدید قرار گرفته که می‌تواند برای کل کشور خطرآفرین باشد.

حسن‌وند با اشاره به تأثیر معضل ریزگردها بر تولید نفت کشور هم گفت: اکنون تولید بیش از 750 هزار بشکه نفت در کشور کاهش یافته و با ضرب این رقم در 55 دلار آنگاه ببینید که چه ضرری به اقتصاد کشورمان وارد شده است. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه با قطع برق تمامی موارد عبور و مرور و ترافیکی در استان خوزستان و بویژه در اهواز به هم ریخته بود، اظهار داشت: مردم از وضع موجود کلافه و نسبت به بسیاری از مسئولان معترض و ناراحت هستند و اگر برای حل این معضل نیاز به قانونی جدید است باید مجلس ورود کند اما این تصمیمات باید در سطحی فراتر یعنی دولت، مجلس و مسئولان رده بالا آن هم به طور اضطرار و فوری گرفته شود.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: موضوع ریزگردها باید از سوی وزارتخانه‌های نفت و نیرو و همچنین محیط زیست به صورت جدی و مدبرانه پیگیری شود، همچنین بحث انتقال آب و تالاب‌ها و موضوع خشکسالی در استان خوزستان جدی گرفته شود تا برخی از این موضوعات رفع شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای استان خوزستان تعداد کثیری از مردم به بیمارستان‌ها منتقل شدند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم از زمان جنگ 8 ساله دچار آسیب‌های شیمیایی شدند که اکنون با وجود معضل ریزگردها مشکلاتی همچون تنفسی، قلبی، عروقی، اعصاب و روان افزایش داشته است و متأسفانه سیستم بهداشت و درمان ما نمی‌تواند پاسخگوی تمامی این بیماران باشد.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار