سرکرده فرانسوی داعش در عراق هدف حمله ائتلاف بین‌المللی قرار گرفت

وزارت دفاع آمریکا از هدف قرار دادن سرکرده فرانسوی داعش، در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: در حملات هفته گذشته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) ائتلاف بین المللی در عراق، سرکرده فرانسوی داعش، که طراح برخی از حملات تروریستی سال گذشته فرانسه بود، هدف قرار گرفت.

پنتاگون اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی "رشید قاسم" سرکرده فرانسوی داعش را نزدیک شهر موصل در شمال عراق هدف قرار دادند.

در حالی که اداره اطلاعات فرانسه احتمال می دهد وی در یک حمله هوایی خاص هدف حمله قرار گرفتنه است، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله در حملات 72 ساعت گذشته ائتلاف بین‌المللی در عراق بوده است.

این وزارتخانه هلاکت رشید قاسم را تایید نکرد و اعلام کرد: نتایج حملات هوایی هفته گذشته در دست بررسی است و به زودی اطلاعات به دست آمده در این خصوص را منتشر می کنیم.

یکی از مسئولان اداره اطلاعات فرانسه گفت: نمی توان به هلاکت رسیدن رشید قاسم را کاملا تایید کرد.

منابع فرانسوی این سرکرده داعش را مسئول برخی از حملات تروریستی فرانسه در سال 2016 از جمله حمله تروریستی به کلیسای سنت اتین در شمال غرب پاریس دانستند.

همچنین این سرکرده فرانسوی داعش در ویدئویی، از مجری حمله تروریستی به شهر نیس فرانسه، که به کشته شدن 86 نفر منجر شد، تشکر کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار