مشاور وزير امور خارجه:

خوشحالیم ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را برای دنیا نمایان کرد

مشاور وزير امور خارجه گفت: خوشحالیم که اقدامات ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را به افکار عمومی دنیا نشان می‌دهد.

ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را برای دنیا نمایان کرد
حسين شيخ‌الاسلام مشاور وزيرامور خارجه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجى  گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اوباما در دوران هشت ساله خود اقدامات زیادی را علیه ایران داشت، گفت: اولين اقدام رئیس جمهور پیشین آمریکا عليه ايران اعمال تحريم‌هاى فلج كننده‌ بود که خوشبختانه در اين زمينه به موفقيت نرسيد.

وى افزود: علی‌رغم انتظار سیاست‌گذاران آمریکایی کشورمان در دوران تحريم پيشرفت‌هاى بسيارى را در زمینه‌ علمى، پزشكى، دفاعى، صنعت و... داشت و توانست چالش‌هاى حاصل از تحريم را به فرصت تبديل کند.

شيخ الاسلام با بیان اینکه تسلیح و حمایت تروريسم در منطقه برای مقابله با ايران و ايدىولوژى مقاومت، از دیگر برنامه‌هایی بود که در دوران اوباما پیگیری شد، اظهارداشت: ايجاد تشدد ميان كشورهاى اسلامى و اتخاذ مواضع رسمی علیه حکومت سوریه از سوی آمریکا و هم‌پیمانانی مانند فرانسه، عربستان، انگلیس و قطر از دیگر مصادیقی است که علیه محور مقاومت صورت گرفت چرا که ملت ایران معتقد بود که سرنوشت مردم سوریه باید توسط خودشان رقم بخورد.

مشاور وزير امور خارجه تأکید کرد: خوشحالیم که اقدامات ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را برای دنیا نمایان کرد. بازداشت كودك پنج ساله ايرانى به خوبى حقوق بشر آمریکایی را به افکار عمومی نشان داد.

وی افزود: ترامپ خود در دوره كانديداتورى درباره فساد، فقر، بيكارى و موقعيت آمريكا در جهان به خوبی شفاف سازى كرده است و مردم هم اظهارات پذيرفتند و اینها نشان دهنده این است که جامعه آمریکا هم از اوباما رضایت نداشت.

شيخ الاسلام خاطرنشان كرد: رييس جمهور جديد آمريكا حتى قادر نخواهد بود به برجام دست بزند. چراكه برجام به ساير كشورهاى دنيا هم مربوط مي‌شود و ترامپ نمي‌تواند خود را در برابر ساير كشورها قرار دهد.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار