شهرکرد؛

صدور یک هزار و 180 پرونده بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک هزار و 180 پرونده بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک هزار و 180 پرونده بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی در استان صادر شد که در حال حاضر 870 مورد آن فعال است.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یک معدن در چهارمحال و بختیاری وجود داشته است افزود: در این سی و هشت سال تعداد معادن این استان به 186 مورد رسید که به طور متوسط سالانه 5 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود.

امامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چهارمحال و بختیاری با تولید آب معدنی، تولید 60 درصد ورق های پوشش دار فولاد و گالوانیزه کشور، تولید 90 درصد اکسید روی کشور و تولید سالانه 10 میلیون متر چادر مشکی به عنوان قطب کشور در این زمینه ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات چهارمحال و بختیاری به یکصد میلیون دلار در سال رسیده است اضافه کرد: بیش از 60 محصول تولیدی در این استان به 25 کشور حوزه خلیج فارس و اروپایی صادر می شود.

امامی گفت: همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 21 شهرک و ناحیه صنعتی به صورت عادلانه در سراسر استان احداث شد.

وی افزود: هم اکنون 30 هزار واحد صنفی، 120 اتحادیه و 8 اتاق اصناف در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار