دولت ونزوئلا برای گفتگو با مخالفان اعلام آمادگی کرد

نماینده دولت ونزوئلا بر تمایل کاراکاس به مذاکرات با گروه مخالفان برای حل اختلافات سیاسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، «خورخه رودریگز» در بیانیه ای اعلام کرد کاراکاس آماده مذاکره با مخالفان است. وی گفت: در کمیسیون های کاری، سرسختانه بر مذاکرات با مخالفان اصرار داریم و می خواهیم که با روش های صلح آمیز و براساس قانون اساسی‌ این مذاکرات به نتیجه برسد.

نماینده دولت ونزوئلا اشاره کرد که در روزها 11 و 12 نوامبر (21 و 22 آبان) گذشته، طرفین مفاد متنی را برای پیشرفت در فرآیند گفت و گو در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی، همزیستی‌ مسالمت امیز امضا کردند.

وی تاکید کرد که دولت از همکاری دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور)، سران سابق دولت های اسپانیا، پاناما و جمهوری دومینیکن و نماینده واتیکان حمایت می‌ کند.

مخالفان دولت ونزوئلا در انتخابات پارلمانی سال 2015 و در نتیجه نارضایتی های ناشی از بحران اقتصادی در این کشور توانستند،اکثریت پارلمان را در اختیار گیرند اما از آن زمان تاکنون تقریباً همه تدابیر پارلمان برای برکناری رئیس جمهوری این کشور به دیوار بلند دادگاه عالی برخورد کرده و رد شده است.

استدلال این دادگاه آن است که علاوه بر تصمیم های خارج از اختیارات پارلمان، این گونه اقدامات، تسویه حساب سیاسی است که به گفته دولت، نتیجه توطئه آمریکا و برخی طرفداران داخلی واشنگتن است.

تورم و کمبود شدید برخی کالاهای اولیه، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و حزبش را با بحران روبه رو کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار